• Patlıcan Silkme


    Arkadaşım Naz'ın isteği üzerine iki adet sebze yemeği geliyor. Birincisi çok kolay. Hem de çok lezzetli. Bütün yaz patlıcanı bu şekilde yapar oldum. Patlıcanım az ise yanına patateste ekleyiveriyorum. Patlıcanlar yağda kızarmadığı için ayrıca sağlıklı bir yemek. Tarif Emel Müftüoğlu ile yemek programı yapan, güler yüzlü bir bayan olan Elif Korkmazel'den arkadaşlar.

    Malzeme:
    • 1 kilo patlıcan (veya yarım kilo patlıcan , 2 adet büyük boy patates)
    • 3-4 diş sarımsak
    • 3 adet büyük boy domates
    • 6-8 adet biber
    • Zeytinyağı, tuz
    Yapılışı:
    1. Patlıcanları komple soyup ve önce uzunlamasına iki kesip, sonra her iki yarım parçayı tekrar ikiye kesip (kısacası patlıcanı 4'e ayırıp ) tuzlu suda en az 20 dakika bekletin.
    2. Domatesleri küp küp , biberleri kalın halkalar halinde doğrayıp tencereye koyun. Patlıcanları, kestiğiniz sarımsakları ve tuzu da ekleyin. Yaklaşık 5 dakika harlı ateşte daha sonra , kısık ateşte pişirin. Bu yemekte su yok, soğan yok. Yaklaşık kırk dakikada pişiyor. Yemek piştikten ve altı kapandıktan sonra 2 yemek kaşığı zeytinyağı dökeceğiz.
    3. Patatesli, patlıcanlı yapacaksanız da yöntem aynı . Hepsi çiğden, kısık ateşte. Hem kolay, hem lezzetli.

3 yorum:

  1. Flame dedi ki...

    Patlıcan olsunda gerisi önemli değil bana :) Eline sağlık, hem sağlıklı hemde pratik bir tarif bu .

  2. Idilmidil dedi ki...

    evet nilaycim,dün aksam eve döndüm ve bugün sabah ekmek alirken patlican, biber, domates (barismanco sarkisi vardiya) bile aldim.. karpuzu da cok özlüyorum. buradakiler genelde ispanyadan ve icleri iyice cürümüs oluyor.. siz benim yerime buzdolabindan yeni cikmis bir karpuz yiyin lütfen..

  3. durutarifler dedi ki...

    flame'cim gerçekten çok kolay bir tarif . Denemeni isterim

    İdilmidil bu seneki karpuz ve kavun çok lezzetli gerçekten. Hepsi bal küpü gibi çıkıyor. Yerim arkadaşım senin yerine de :))