• Tavuklu Patlıcan Yemeği



    Patlıcan fırında pişince gerçekten nefis oluyor. Tam bir yaz sebzesi. 

    Marketten sebze meyve siparişi yaptığım için alternatif bulmakta zorlanıyorum. Patlıcan, kabak şimdilerde taze fasulye eklendi. Bu nedenle bu sebzelerin yemekleri arasında dönüp duruyorum. Allah'tan sevdiğimiz sebzeler de sıkılmadan tüketiyoruz.

    Patlıcanı tuzlu suda bekletmeyin. Tuzla ovun. Lezzet kaybetmesin.

    Bu yemeğe patateste koydum. Patateslerim bozulmaya başlamıştı. Ben de değerlendirdim.

    Malzemeler:


    • 750 gr tavuk eti, (ben butlarından kullandım. )
    • 1 kilo patlıcan ( tophane seviyorum ben)
    • 2-3 küçük patates
    • 1 adet büyük soğan
    • 3 diş sarımsak
    • 2 adet kırmızı biber
    • 5-6 adet biber
    • 2 adet büyük domates . Sosu için salça . 
    • Tuz, karabiber, pul biber istediğiniz baharat
    Yapılışı:

    1. Tophane ise patlıcan küp küp, normal patlıcan ise halka halka doğrayın. Tuz ile bir güzel ovun. Fırın kağıdını yağlayın. Patlıcanları serin. Patlıcanları da yağlayın. 200 derecede kızarana kadar  kontrollü olarak pişirin , 20-25 dakika kadar sürüyor. İsterseniz patlıcanları yağda kızartabilirsiniz. 
    2. Tavuk etini küp küp doğrayın, tencerenize atın. Suyunu bırakıp çekene kadar pişirin. Üzerine 2 yemek kaşığı zeytinyağı koyun. Yemeklik doğradığınız soğanı, biberleri, sarımsakları ekleyin öldürün. Soğanlarınız ölünce domatesleri de küp küp doğrayın ekleyin.  Baharatlarını tuzunu ekleyin. 5 -10 dakika da kıvama geldiğini anlarsanız.
    3. Patlıcanları borcama dizin. Pişirdiğiniz etleri üzerine yayın. 1 kase  suda salçayı inceltin. Yemeğe ekleyin. Fırında 200 derecede suyunun çoğunu az çekene ve kızarana kadar pişirin.


1 yorum:

  1. deeptone dedi ki...

    en sık yediğim şey tavuk saol bunun için deeee :)