• Milföy Hamurlu Biber




    Bu tarifi ilk gördüğümde mutlaka yapmalıyım dedim. Tam istediğim gibi bir tarifti. Sunumu şık, tadının da güzel olmamasına imkan olmayan. Davet sofrasında ikram ettiğimde de çok beğenildi. Ara sıcak arayanlara duyurulur.

    Yapımı biraz oyalayıcı ama kesinlikle değdi. 

    Malzemeler:

    Ben kişi sayısına göre yaptım. 10 adet hazırladım. 
    • 10 adet düzgün seçilmiş yeşil biber
    • İçi için yumuşak kıvamlı lor ( Ben Bursa'da Bahar Eşmenlerin lorundan vazgeçmem. ) ve beyaz peynir ( koyun inek karışımı kullandım. ) İkisi bir tabak dolusu olmuştur. 
    • 5 adet milföy ( ben daha fazla açtırdım, kaldılar. Börek yaptım :) Siz önce 5 adet açın yetmezse tekrar açarsınız) 
    • 1 adet yumurta sarısı, isterseniz üzerine susam yada çörek otu. Ben susam kullandım.


    Yapılışı:
    • Biberleri saplarını koparmadan, boyun kısmına tam da gelmeden uzunlamasına boydan komple bir yarık açtım. Yıkadım ve kuruladım. İçine biberli karışımı doldurdum.
    • Açılan milföyleri merdane yardımı ile çok da abartmadan uzattım. 1 parmak genişliğinde uzun şeritler olacak şekilde kestim. Biberin sap kısmından arada boşluk kalmayacak şekilde ( üst üste gelebilir sorun yok) sapına kadar sardım. Tümünü bu şekilde hazırladım.  
    • Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizdim. Üzerine yumurta sarısı sürdüm. Susam serptim. Misafirlerim sofrada iken pişirip sıcak sıcak servis ettim. 



2 yorum:

  1. *mehtap dedi ki...

    bayıldım bu tarife.denemek lazım illaki.eline sağlık.

  2. Ellerinize sağlık. Farklı bir tarif..