• Ermeni Kurabiyesi



    Tarif Yeşim ablamdan. Yani Yetur'la lezzet karelerinden. Aramıza tekrar döndüğü için çok mutluyum.
    Deneyin harika bir kurabiye, yalnız 20 adet civarında çıkıyor.

    Malzemeler

    • 1 paket kadar margarin yada tereyağı ( ben tereyağı ve gerçek kaymak kullandım)
    • 1 su bardağı su
    • 1 çimdik tuz
    • 1 çay kaşığı karbonat
    • 3 su bardağı un
    • İçi için çifte kavrulmuş lokum ve iri kıyılmış ceviz içi
    • Tarifte yok ancak ben 1 fincanda pudra şekeri koydum.
    Yapılışı:
    1. Tencereye yağı koyup eritmeye başlarken içine 1 bardak suyu koyup kaynatıyoruz. Kaynayınca tuzu ve karbonatı atıp karıştırıyoruz. Üzerine 3 bardak unu atıp kaşıkla karıştırıp ateşten alıyoruz.Sıcakken yavaş yavaş yoğuruyoruz. Hamur zaten hemen birbirini tutuyor.
    2. Hamurun iyice soğumasını bekliyoruz. Soğuyan hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp içine lokum ve ceviz koyup yuvarlak hale getirip yağlı kağıt serilmiş tepsiye diziyoruz. 180 derecede üzeri hafif kızarana kadar pişiriyoruz. Sıcakken bolca pudra şekeri döküp, soğuyunca servis yapıyoruz.

5 yorum:

  1. ellerine sağlık değişik bir tarif denicem sevgiler:)

  2. çok ilginç bir tarifmiş bu, kurabiye delisi olarak çok merak ettim lezzetini. ellerine sağlık

  3. of kıyır kıyır harika birşey olmuştur bu. Ellerinize sağlık.

  4. ihlamurcum dedi ki...

    Yeşim hanımın her tarifi ve resmi çok özeldir.Sizin de ellerinize sağlık.

  5. Adsız dedi ki...

    Benimde çok sevdiğim bir kurabiyedir ellerine sağlık çok güzel görünüyor