• Kozalak Pasta- 500. Yayın



     



    Herkese merhaba. Yaklaşık 5. yaşında olan bloğum ve 500. yayınla aranızdayım bugün.
    Vayyy ne çok zaman ne çok paylaşım .
    Blog yazmak kesinlikle çok büyük zevk. Tarifleri deneyip de yorum bırakanlar beni inanılmaz motive ediyor. Yorum bırakan ve bırakmayan herkese çok teşekkür ederim.

    Kozalak pastanın tarifini bekleyen çok kişi vardı. Kozalak pasta hem kolay, hem lezzetli hem de çok şık bir pasta oluyor. Herkese tavsiye ederim.

    Malzemeler:
    • 250 gr.lık coco pops'ların yuvarlak top olanlarından
    • 3 kaşık dolusu bal
    • 1 paket 80 gr.lık çikolata (bitter kullandım, tekrar kakao kullanmadım)
    • 2 yemek kaşığı tereyağ
    Yapılışı:

    Tereyağı ve çikolatayı bir kabın içinde eritin. Eriyince Coco popsların üstüne dökün. Üstüne 3 kaşık da bal dökün.Coco popsları ezmeden nazikçe karıştırın. Hemen yapmaya çalışmayın. Biraz soğusunlar. Yoksa yaptığınız kozalaklar hemen bozuluyorlar. Kozalak şeklini veren Limon sıkacağının arka tarafı.
     Mesela böyle bir limon sıkacağının arka tarafına malzemenizi dolduruyorsunuz. Elinizle altını düzleştiriyorsunuz . Sonra direkt tabağınıza çıkarıyorsunuz. Spatulaya yada elinize falan çıkarmaya çalışmayın. Şekli bozuluyor. Eğer koyduktan bir süre sonrada yayvanlaşırsa tekrar toplayın limon sıkacağına tekrar doldurun. Hepsini bitirdikten sonra buzdolabında bir gece yada uzun süre bekletin. Servis yapmadan önce de küçük bir süzgeç örneğin çay süzgeci vasıtasıyla pudra şekeri ile kar yapmayı unutmayın. Afiyet olsun

10 yorum:

  1. deeptone dedi ki...

    heeeey oley oley kutlarım seni.
    beş yıl oldu ha sen eskimişsin yaaa.
    benim 3 bitti yani.
    :)
    bu pastayı denicem tabii.
    hiç bilmiyom ama güzel görüküyor.
    heey bişi örendim işteee teşkürleer.
    :)

  2. mutfagabuyrun dedi ki...

    şekil vermesi kolaymış canım.görünce anladım .nice 500. yayınlar .sevgiler.

  3. Betül İnce dedi ki...

    Daha uzun yıllar sürdürmeni dilerim Nilay'cığım
    Sevgilerimle.

  4. deeptone dedi ki...

    bu fotoları pek sevdim arada girip bakıyom. hatta buna benzer böle bi çikolata var ya ondan yedim bugün bunun yerine.

    :)

  5. deeptone dedi ki...

    ce eee.
    :)

  6. Daha nice yayınlara :) Elinize sağlık. Sevgilerimle :)

  7. Şahane (:

  8. Şahane (:

  9. nily21 dedi ki...

    çok güzel fikir miş...hatta büyük pastaların üstünü de süsleyebilirim böyle :) elinize sağlık

  10. lezzettramvayı dedi ki...

    ELLERİNİZE SAGLIK DEGISIK OLMUŞ