• Kırmızı biber ve domates salçası ( Karışık Salça)



    Burhaniye Ören'den kayınvalidemi alıp gelirken 12 kilo kırmızı biber, 17 kilo domates alıp da geldim. Allah Allah bu niye 12, 17 kilo demeyin.  10 kilo biber , 15 kilo domates alacaktım. Ama doldurduklarımı çıkarttırmadım torbadan . Bu nedenle kilolalar bir garip :)

    Burhaniye'nin sebzesi meyvesi hakikaten Bursa'nın sebze ve meyvesinden çok daha lezzetli oluyor. Ben bayılıyorum. Taaa oralardan getirip ertesi akşam, yani pazartesi akşamı işten çıkışta yorgun argın yaptım bu salçaları . Aslında salçada dememek lazım. Çok aşırı yoğun kıvamlı değil bunlar. Çünkü ben kahvaltıda yemeği çok seviyorum. Siz isterseniz daha koyu pişirebilirsiniz.

    Üstündeki etiketlere (Ata'nın beğenmediği etiketler) tarih ve içindeki malzemeyi yazıyorum.

    Çenem düştü. Ne zamandır böyle yazmamışım. Gelelim sadede:)

    4 büyük tencere çalıştım. 2 tencerede biberleri ve domatesleri kabukları soyulabilsin diye kaynattım. Kabukları soyulabilir hale gelince tencereden aldım. Biberleri suyun altında soydum. İçlerindeki çekirdekleri de atıp rondodan geçirdim. (İsterseniz tencereye atınca içine el blendırıda daldırabilrisiniz. ) Kaynatmak üzere diğer iki tencereye attım.  Domatesleri suyun altında soymaya gerek yok. Zaten kaynayan domatesin kabuğunun bir tarafından tutar tutmaz kabuğundan ayrılıveriyor.  Domatesleri de rondodan geçirdim. Sonra her iki tencereyi de kaynattım. Bana göre yeter miktarda kaynayınca ( 1.5 - 2 saat kaynadı.) yani suyu buharlaşıp daha yoğun bir kıvama gelince -nasıl diyeyim salça değilde boza kıvamı gibi- içine 2 yemek kaşığı dolusu tuz attım.  Ben çok tuz atmıyorum. Bir taşım daha kaynatıp kapatıyorum. Kapattıktan sonra salçanız bozulmasın diye isterseniz 1 adet aspirinde atabilirsiniz.  Sıcak sıcak kavanozlara doldurup, ters çevirip kapatın.

    Diğer kışlıklar :

    Lutenitsa- Kışlık sos tarifi
    http://durutarifler.blogspot.com.tr/2015/09/lutenitsa-kahvaltlk-sos-tarifi.html

    Kış için domates suyu
    http://durutarifler.blogspot.com.tr/2010/10/ks-icin-domates-suyu.html

    Kırmızı biber turşusu
    http://durutarifler.blogspot.com.tr/2009/11/krmz-biber-tursusu.html

12 yorum:

  1. Nigün dedi ki...

    Ellerine sağlık, evde yapılan gibisi varmı? Afiyetle tüketmek nasip olur inşallah..

  2. tüm tarifler icin ellerinize saglik.benim sayfamada beklerim

  3. Betül İnce dedi ki...

    Ben de bu sene ilk defa yaptım bu pişirilen soslardan. Ellerine sağlık Nilay'cığım.

    Sevgilerimle.

  4. bende annemi bekliyorum domatesler için...benimde anamurdan gelecek bu hafta sonu yapıp kaldıracağım İNŞALLAHHH....afiyetle tüketin ellerinize sağlık

  5. Betül İnce dedi ki...

    Nilay'cığım,

    Beyaz olanlar (aslında açık yeşil) sadece yeşil sebzelerden yaptığım tarhana

  6. Beyaz Hanımeli dedi ki...

    Süper, ellerine sağlık. Ne de güzel olmuştur, mis gibi. Afiyet bal şeker olsun. Sevgiler.

  7. audrey dedi ki...

    Çok severim biber salçasını elinize sağlık

  8. nily21 dedi ki...

    ellerinize sağlık...

  9. Ada Deniz dedi ki...

    Afiyetle tüketin....

  10. Unknown dedi ki...

    Bu tariften kac kavanoz cikti ?

  11. Unknown dedi ki...

    Bu tariften kac kavanoz cikti ?

  12. durutarifler dedi ki...

    Merve hanım yaklaşık 16 kilo yani 32 adet yarım kiloluk cam şişe çıkar.