• Olgun İncir Reçeli

    İncir reçelinin olgun incirden yapıldığını hiiçççç bilmezdim. Hatta bir ara evde inanılmaz çok incir olmuştu da ne yapacağımı bilememiştim. Sonra Nunu'nun blogunda (Bir dut Masalı) görünce çok hayıflandım. Neden daha önce olgun incirden reçel yapılacağını araştırmadım diye. Sonra sadece bu reçeli denemek için gittim tekrar pazardan incir satın oldım. İyi ki de denemişim. Çok ama çok güzel oldu. Bundan sonra mutlaka yaparım. Sen aklınla bin yaşa Nunu'cum.

    Malzemeler:
    • 1 kilo incir
    • 1 kilo şeker
    • 5 adet karanfil
    • yarım limon suyu
    Yapılışı:
    1. İncirler yıkandıktan sonra üzerlerine şeker konularak 1 gece bekletilir. Eğer zamanınız yoksa çok kısık ateşte hemen de pişirebilirsiniz. Ama tekrar söylüyorum şeker tamamen eriyinceye kadar çok çok kısık ateşte pişecek.
    2. Reçel kıvamına gelince (suyundan kaşığın ucuyla alınıp porselen tabağa konulur. Ilındığında ortası kaşık yardımıyla ayrılır. Ayrım yavaş yavaş kapanıyorsa, hızlıca kapanmıyorsa reçeliniz kıvama gelmiştir. ) limonun suyu sıkılır ve bir taşım daha pişirilir.
    3. Sıcak sıcak şişelere konur. Şişeler ters çevrilerek soğutulur.

3 yorum:

  1. Nefis gorunuyor, ellerine saglik. Ben inciri hep kurutulmus halini bildigim icin hic sevmezdim. Bolu-Mengende bir kere taze incir yemek nasip oldu, cok sasirmistim. O kadar hosuma gittiki o gunden beri incire bayilirim, ama kurutulmusunu hala sevmem:)) Burada taze incir maalesef cok pahali, kilosu minimum 5-6 euro dan basliyor.

  2. Tijen dedi ki...

    Olsa o incirlerden nasıl yerdim biliyor musun...

  3. canım benim afiyet olsun,
    sende sevgiyle bin yaşa...