• Dilim Gülümsüyo!



    Kitap Hülya Ekşigil'in yemek yazıları. Kitabın Adı da dört yaşındaki bir çocuğun çikolatalı dondurma yedikten sonra yaptığı yorumdan geliyor. Kitabı çok beğendim ve çok büyük zevkle okudum. Sanki iki ayrı şevk aldığım şeyi yani kitap okumak ve mutfakta bir şeyler denemeyi sanki bir arada yaşadım. Kitabı okuyup bitirdikten sonra, tekrar bu sefer çizerek okudum. Sonra kitaptan aldığım tüyolardan birini denedim bile.



    Kitabı anlatımı çok güzel. Yazar Türkçe'yi çok güzel kullanılmış. Arada espriler yapmış. Tom Cruise'ın sevgili seçimi kısmında yerlere yattım. Sizi hiç sıkmadan yiyeceklerin dünyasına sokuveriyor. Gerçi ben gönülden razıydım zaten o dünyada kaybolmaya :)))


    Kitaptan neler aldım, biraz sıralayayım. Ama merak edin ve siz e okuyun diye açıklama yapmayacağım.


    • Ekşi Krema nasıl yapılır öğrendim.


    • Güllaç'ımın sütünü kitaptan öğrendiğim şekilde yaptım. Gelen, yiyen bayıldı. Çok lezzetli oldu.


    • Çiçekli kaseyi en kısa zamanda deneyeceğim. Süper bir fikir.


    • Kavunlu, votkalılı içkiyi de denemek istiyorum. Seneye yaza serin serin daha güzel olur.


    • Sebze suyu için verilen tüyoyu da mutlaka deneyeceğim.


    • Frik bulguru daha öncede ilgimi çekmişti ama şimdi mutlaka deneyeceğim hem de Gülşen Çağdaş'ın pişirdiği şekilde

    Daha neler var neler, bunlar sadece aklımda kalanlar. Hele yazarın başka bir yazardan aldığı "Kavunlar arkadaşlar gibidir, 50 tanesini denemeden iyisini bulamazsın!" alıntısına katılmadan edemedim. Ben okuyun derim. Helede mutfakta birşeyler yapmayı sevenler.


    Kitabı arkasındaki yazı ise sizi kitaba çekmekte bire bir.
    'Unutma bizi' dolmasının nerelerde yapıldığını...
    Yenirken çıkardığı sesle G. B. Shaw'u dehşete düşüren sebzeyi...
    Hangi bitkiyi geçmişte yalnızca din adamalarının toplayabildiğini...
    Berberi kadınların hangi meyveyle fal baktığını...
    Kahveye 'Müslümanların şarabı' dendiğini...
    Bademle mandolinin arasındaki bağlantıyı...
    Avusturalyalıların kendilerine ne zaman 'ceset ziyafeti' çektiğini...
    Hangi balığın buzdolabından dışarı sıçrayabildiğini...
    Sofraya leziz bir yemek getirmenin değişmez 'püf noktasını'...
    Biliyor musunuz? Bilmemek değil, öğrenmemek ayıp.

0 yorum: