• İslim Kebabı- Patlıcanlı köfte


    Uzun zamandır oğlumun bilgisayarı işgali nedeni ile hiç bir şey yazamıyordum. Oğlum şimdi Nilüfer Spor tesislerinde ki futbol kursuna gitti. Ben de sabahın köründe bilgisayarın başına oturdum.

    Bu arada Nilüfer spor tesisleri çok güzel olmuş. Ayrıca son derece ucuz. 3 hafta boyunca haftada 3 gün futbol antremanı -içinde servis ve kıyafetler de var- Sadece 60 ytl .

    Şimdi gelelim yemeğimize . Bir kabul yemeği daha. Bence eğer hazır köfteden yaparsanız :))) yapımı da kolay. Tabaktaki görüntüsü de çok şık oluyor. Tabii ki de bir o kadar lezzetli . Buyrun bakalım.

    Malzemeler:
    • 4 adet uzun patıcan
    • 12 adet köfte
    • 3 adet domates
    • 3 adet biber
    • 3 yemek kaşığı salça ve 1 kase su
    • patlıcanları kızartmak için sıvı yağ

    Yapılışı:

    1. Patlıcanları uzunlamasına 3' e ayırın. Tuzlu suda en az 20 dakika beklesin
    2. Yıkayıp havlı kağıtla kuruttuğunuz patlıcanları sıvıyağda kızartın.2 adet patlıcanı birbirinin üstüne çapraz koyun.
    3. Hazır kasap köfte veya sizin hazırladığınız köfteyi (ben bazen kıyma gelir gelmez köfteleri hazırlayıp buzluğa atıyorum. Çıkarıp çıkarıp kullanıyorum. Eğer buzlukta köfte bekletecekseniz her köfte sırasının arasına naylon poşet koymayı unutmayın.) kızarttığınız palıcan çaprazının ortasına oturtun.
    4. Domatesleri yatay olarak 4 adet parçaya ayırın. Biberleri de 4'e kesin. Köftelerin üstüne patlıcanları kapatıp bir adet domates , 1 adet biber koyup kürdanı üstten batırıp sabitleyin.
    5. Tüm köfteleri bu şekilde yapıp , borcama dizin. Salçalı su hazırlayıp , borcamın dibine dökün. Salçalı su, köftelerin yarısına kadar gelsin. 200 derecede yaklaşık 40 dakika pişirin.

2 yorum:

  1. Süpersin vallahi.İnsan bunu yemeğe kıyamaz harika:))

  2. Selam,kebap harika görünüyor kesinlikle.ama ben fondaki Olasılıksız kitabına takıldım,sen mi okuyorsun kitabı diye merak ettim.geçen hafta teyzem kuzenime aldı okusun diye,çocuk o kadar beğendi ki bir gecede okudu bitirdi.ben de almayı düşünüyorum mutlaka.ellerine sağlık bu arada,içinde patlıcan olsun da ne olursa olsun bayılırım