• Patates - Kabak Çalkalama


    Bu tarifi Portakal ağacında gördüğüme eminim. Şimdi linkini vereyim diye düşündüm ama ara tara bulamadım. Herhalde silindi. Ben hala tarifin Portakal ağacından alıntı olduğunu söylüyorum.
    Ben yemek niyetiyle yaptım ama bize yetmedi. Siz yapacaksanız et yemeklerinin yanına yapabilirsiniz. Çok çok güzel de oldu diyemem. Fena değil. Et yemeklerinin yanına üstteki tarifi yapmayı yeğlerim. Niye mi tarif veriyorum. Ben sevmemiş olabilirim ama siz sevebilirsiniz. Çalkalama malzemesi olarak krema ve üstüne kaşar koysaydık bak tarifi nasıl ballandıra ballandıra anlatıyorduk :))))Bir ara öyle deneyip tekrar yayınlarım olmazsa.
    Malzeme:
    • 3 adet kabak, 3 adet orta boy patates
    • Bir baş sarımsak
    • 3 yemek kaşığı zeytinyağı
    • 1 yemek kaşığı biberiye, 2 yemek kaşığı kekik, 1 çay kaşığı karabiber
    • 1 çorba kaşığı kuş üzümü
    • 1 tatlı kaşığı tuz

    Çalkalama için: 1 çay bardağı un, 3 yemek kaşığı zeytinyağı, 1 yemek kaşığı limon suyu, 1 tutam tuz, 1 tatlı kaşığı pul biber

    Yapılışı:

    1. Kabakları ve patatesleri halka halka soyup, bir kabak bir patates şeklinde yuvarlak borcama sıralayın. Patatesler, kabaklar yan yatsınlar. Ama çamura batmasınlar. Tamam tamam kabul ediyorum çok kötü bir espri oldu. :))))Napayım birden aklıma geldi.
    2. Üzerlerine sarımsak dişlerini yerleştirin. Baharatları zeytinyağı ile karıştırıp üzerine dökün. Kuş üzümlerini serpin.
    3. Yaklaşık 40 dakika kadar fırınlayın. Fırından çıkarıp çırptığınız çalkalama malzemelerini üstüne dökün ve tekrar fırınlayın. Böyle de fırında 15-20 dakika daha pişsin. Servise hazırdır.

0 yorum: