• Leblebi Tozlu Kurabiye



    Çocukken en çok sevdiğim lezzetlerden biriydi. Bakkala gider şekerli leblebi tozu alır, yerdim. Ağzıma , boğazıma yapışırdı. Hele de onun üstündeki köpük kremaya bayılırdım. Kim akıl ettiyse leblebi tozlu kurabiye yapmış ve piyasa sürmüş. Tattığım da bayıldım. Ben de onun ev yapımı versiyonunu yaptım. Gerçekten çok güzel oldu. Denemenizi tavsiye ederim. Son derece de kolay.


    Püf noktaları :
    Çok nazik bir kurabiye. Sakın soğumadan tepsiden çıkarmaya çalışmayın. Servis tabağında üst üste dizmeyin. Yan yana dursunlar :) Pişerken üstü çatlar çatlamaz alın. Fazla pişirmeyin. Yaklaşık 15 dakika yeterli olacaktır. 

    Malzemeler:


    • 1.5 su bardağı kadar leblebi tozu ( kendinizde rondoda çekebilirsiniz. Ben 160 gr'lık pakette hazır aldım ve onu kullandım. Yaklaşık 1.5 su bardağı kadar ediyordur. )
    • 1 su bardağı kadar sıvı yağ ( zeytinyağı riskini alamadım. Tekrar yaptığımda deneyebilirim. )
    • 1 su bardağı kadar pudra şekeri ( kendiniz rondoda toz şekeri çekebilirsiniz.  Ben orjinal pudra şekeri kullandım. )
    • 1 paket vanilya
    • Aldığı kadar un ( 4 bardağı kesin yemiştir. Dahası da vardır. )
    Yapılışı:

    1. Un hariç tüm malzemeyi karıştırın. Ununu ekleyerek yoğurmaya devam edin. Meşhur kulak memesi kıvamına gelene kadar un ekleyin. Yani hamur yumuşak olacak ama ele de yapışmayacak. 
    2. Yağlı kağıt verilmiş tepsiye ceviz büyüklüğünde koparıp, yuvarlak şekil vererek dizin.Boyutları büyük olmasın. Üzerine çatalla şekil verdim ben. Siz ister yapın, ister yapmayın. 
    3. Önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında üzerileri çatlayana kadar tahmini 15 dakika kadar pişirin.



5 yorum:

  1. Yurdagül Çelik dedi ki...

    Çok severim leblebi tozunu da kurabiyeyi de :) İkisi burada birleşmiş :)

  2. Ebemkuşağı dedi ki...

    Leblebi tozunu çoçukken ne de çok alırdık. Bu tarifi de denemek isterim.Emeğinize sağlık...

  3. Ah evet ne güzel olurdu. Bu kurabiyede çok güzel oluyor Yurdagül hanım

  4. Denediğinizde yorumunuzu bekliyorum Ebemkuşağı

  5. Çocukken leblebi tozunu yutmakta ben de zorlanırdım. Ondanmıdır bilmem leblebiye biraz uzağım.. Ama leblebi tozu kurabiyeleri çok güzel görünüyor. Ellerinize sağlık..