• Mini Köstebek Pasta


    Herkese merhaba. Geçen hafta eşimin anneannesini kaybettik. 100 yaşını devirmişti. Bir rivayete göre 101 , diğerine göre 103 yaşındaydı. Kaç yaşında olursa olsun, her ölüm içinde hüzün barındırıyor. Osmancık'a gittik geldik. Hem çok hüzünlü hem de herkesi görmek açısından güzeldi.

    Sizlere kek için ev yapımı tarif vereceğim ama işin doğrusu kek olarak ben kakaolu pastaban kullandım. Benim gibi acelesi olanlar hazır pastabandan yapsın. Yok olmaz ben sağlıklı kendi el emeğimle yaptığımı isterim derseniz kek için tarif hazır :)

    Kek:
    •3 tane yumurta,
    •1.5 su bardağı şeker
    •1 su bardağı süt
    •yarım su bardağı sıvı yağ
    •2.5 su bardağı un
    •4 çorba kaşığı dolusu kakao
    •1 paket kabartma tozu
    •1 paket vanilya

    Kreması için:
    •1/2 litre süt,
    •1/2 su bardağı un,
    •1/2 su bardağı şeker
    ••1 çorba kaşığı nişasta ,
    •1 paket vanilya,
    •1 paket krem şanti
     
    Yapılışı:

    1. Kek için yumurtaların beyazları ile şekeri çırpın. Daha sonra sarılarını da atıp çırpmaya devam edin. Diğer malzemeleri de atıp çırpmaya devam edin. Büyük fırın tepsisine yanmaz kağıt serip üstüne kekin tamamını yayın. 150 dk.'da Yaklaşık 20-25 dakikada pişecektir.
    2. Kek soğuyunca su bardağı yardımı ile kekin üstünde yuvarlaklar çıkartın. Kalan parçaları rondodan geçirin.
    3. Kreması için diğer taraftan süte; unu, nisaştayı, şekeri ekleyip muhallebi kıvamı gelene kadar pişirelim. İçine vanilyayı ve toz krem şantiyi ekleyip el blendırını daldıralım. El blendırıyla çırpınca çok çırpmanıza gerek yok. Yaklaşık 3 dakika yeterli olacaktır. Kremanın içine isterseniz hindistan cevizi koyabilirsiniz.
    4. Yuvarlak keklerin üzerine kaşıkla yada sıkma torbası yardımı ile kremayı sürün. Üstüne ister muz yada başka meyve koyabilirsiniz. Yakışır. Fındıkta yakışır, siz bilirsiniz.
    5. Robotton çektiğiniz kek kırıntılarını üzerilerine dökün. Bu işlemi yaparken elinizle hafif hafif düzelterek bastırarak kırıntıların kremaya yapışmasını ve bombeli görüntüyü sağlamaya çalışın.
    6. Köstebek pastalarınızı üstü kapalı bir kapta (strech filme yapışıyorlar) en az 3-4 saat buzdolabında beklettikten sonra servis yapabilirsiniz.

27 yorum:

  1. bırtutamkekik dedi ki...

    başınız sağolsun...
    mekanı cennet olsun teyzemizin:(
    ne güzel bir asırlık bir ömür...
    hakkı yaşayabilmek ve huzur içinde göçmek bu diyardan...

    pastanıza diyecek sözüm yok:)
    harika görünüyorlar...
    sevgilerimle...

  2. İnci Yemek dedi ki...

    Canım nur içinde yatsın sevenlerine de sabırlıklar dilerim.
    Pasta enfes gözüküyor benimde denenecekler listesinde duruyor bskalım:))
    ellerine sağlık canım..

  3. Unknown dedi ki...

    Canımmm başınız sağolsun Rabbim sa
    bır versin.Minik pastalara bayılıyo
    rum ellerine sağlık sımsıcak sevgi
    ler...

  4. Sevil Şahin dedi ki...

    CANIM MEKANI CENNET OLSUN KAÇ YAŞINDA OLURSA OLSUN O İNSANLAR BİZLERİN BİR PARÇASI ÖYLEKİ ÜZÜLÜYORUZ. BİR AÇIDAN ALLAH O YAŞA KADAR YAŞATMIŞ NE GÜZEL DEYİP BİR YANDANDA KISKANIYORUZ :)
    ALLAHIM NUR İÇİNDE YATIRSIN.
    pASTACIKLARINDA NEFİS OLMUŞ ELLERİNE SAĞLIK
    SEVGİLER

  5. zeymurancafe dedi ki...

    uzun zamandır yapmıyorum zaten bu tür şeylerı yapabılmem için kafamın sakin olması gerkıuor bu da pek mumkun gorunmuyor çok hoş gorunuyor wllerıne sağlık canım

  6. Anne İş'te dedi ki...

    Başınız sağolsun Sevgili Nilay,kalanlara sabır dilerim.Bu pasta benim de-hazır kek-ile uyguladığım ve beğenilen pratik bir tarifti.Ne zamandır yapmıyordum unutmuşum,bu haftasonu denenmeli.Teşekkürler

  7. yeşim dedi ki...

    başınız sağolsun canım.mekanı cennet olsun inşallah...pastalar enfes görünüyor.ellerine sağlık.çok öpüyorum.sevgilerimle...

  8. durutarifler dedi ki...

    Sevgili Ayşegül, İnci, Derya, Sevil , Dijle ve Yeşim'cim başınız sağolsun dilekleriniz için hepinize çok teşekkür ederim.
    Hepinize sevgiler

  9. nesrin dedi ki...

    Basin sagolsun canim, yaslilarin kaybi da ayni genclerin de ayni. Hayatimizda yeri olan herkes bizim icin ayni. Mekani cennet olsun.

  10. mutfagabuyrun dedi ki...

    canım benim akrabanız olduğunu tahmin ettimde bu kadar yakın olduğunu bilmiyordum.başınız saolsun.teyzenin mekanı cennet olsun.sevilay ablayıda tanırsın mutlaka değilmi canım.selamını söylerim.yakında bana gelecekler.öpüyorum.

  11. Unknown dedi ki...

    Başınız sağolsun canım benim..
    Allah kalanalra ömür versin.
    Bu köstebek pastayı kardeşim çok sık yapardı bende onda yedim.
    Kendim henüz hiç yapmadım.
    Çok güzel görünüyor .
    Ellerine sağlık canım

  12. Öncelikle başınız sağ olsun. İnsanın yakınlarını kaybetmesi çok zor. ALlah mekanını cennet etsin inşallah.

    Bu arada hemşeriyiz. Benim de babam Osmancıklı:)

    Pastanıza gelince diyecek laf yok. Ellerinize sağlık:D

  13. Nilgün dedi ki...

    Öncelikle başınız sağolsun. Allah rahmet eylesin, köstebek pastayı ben de çok seviyorum ellerine sağlık..

  14. Betül İnce dedi ki...

    Başınız sağolsun Nilay'cığım.
    Biz de geçen sene eşimim anneannesini 99 yaşındaydı kaybettik.
    Kek çok şık görünüyor, ellerine sağlık.

  15. sarımutfak-hande dedi ki...

    başınız sağolsun canım mekanı cennet olsun
    böyle minik kekleri çok severim ellerine sağlık nefis olmuşlar

  16. durutarifler dedi ki...

    Nesrin, Sevda, Hayat Cafe, Elif, Nilgün , Betül hepinize başsağlığı dilekleriniz için teşekkür ederim.
    sevgiler

  17. yemekbiraşk dedi ki...

    öncelikle başınız sağolsun ölüm hep acı ve soğuk..
    pastacıklarda nefis olmuş
    sevgilerimle..

  18. durutarifler dedi ki...

    Teşekkür ederim yemek bir aşk
    Sevgilerle

  19. sare dedi ki...

    Başınız sağolsun. Geride kalanlara Allah sabırlar versin.
    Kek çok güzel görünüyor, şimdiye kadar denememiştim.
    Ellerinize sağlık, sevgiler.

  20. Unknown dedi ki...

    Bu mini köstebekler pek lezzetli ve pek havalı:)

  21. Adsız dedi ki...

    Öncelikle başınız sağolsun..
    Bu tarifi dün yaptım ve hemen değerlendirmemi de yapayım.
    Keki yaptım gayet güzel bir sorun yok.Ancak krema çok acayip oldu.
    1.krem şanti zaten neden toz halde ekleniyor?
    2.tüm söylediklerinizi yapınca krema çok fazla akışkan oldu sonradan yine nişasta ekledim fakat hala koyulaşmadı.Ve de tadı çok tatlıydı.
    Açıkçası hayal kırıklığına uğradım.Hiç hazır köstebek pasta gibi olmadı.Ben de keki kurtarmak için kutuda pasta kreması aldım ve pastayı o şekilde tamamlamak zorunda kaldım.

  22. durutarifler dedi ki...

    Çok üzüldüm gerçekten. Bizler sizlere faydalı olmak , güzel şeyleri paylaşmak için bu tarifleri veriyoruz. Böyle bir şey yaşamanız beni de yaraladı.
    Ancak tarife baktığımda ben yine de bir anormallik göremedim
    1) Krem şanti krema tadı vermesi açısından toz halinde konuyor.
    2) Krema evet akışkan olacak ama öyle su gibi de olmayacak tabii ki. Benim ki çok akışkan olmuyor bu tarife göre .
    Şeker oranı görecelidir aslında bize bu tat normal geliyor ancak demek ki siz biraz daha az kullanacaksınız.

  23. fiLmmAniA dedi ki...

    başınız sağolsun,
    bu tarif çok kolay görünüyor, akşam eşime sürpriz yapsam fena olmaz;)

  24. FİLİZ'CE dedi ki...

    uzun zamandır bu tarifi denemek istiyorum galiba seninki ilk olacak..ellerine sağlık cnm ..nefis gözüküyor..sevgilerimle..

  25. Unknown dedi ki...

    benim favori pastam :)ikramı kolay görüntü süper,kremasına kaymak tadında şanti koyucada nefis oluyor :)

  26. ilke Çevik dedi ki...

    Ellerinize sağlık enfes görünüyor &

  27. bademlebuduk dedi ki...

    Allah rahmet eylesin