• Mahluta Çorbası

     


    Hep aynı çorba yapmaktan sıkılanlara ancak geleneksel tatlardan da ayrılmayanlara gelsin bu çorba 🤗


    Malzemeler:
    🍜 bir su bardağından bir parmak eksik kırmızı mercimek 
    🍜 yarım su bardağı pirinç
    🍜 1 adet soğan ve 2 diş sarımsak
    🍜 2 su bardağı tavuk suyu ( ben de yoktu kullanmadım ama tadı değiştirir. 
    🍜 içine 1 tutam kişmiş ( ben baharat swvdiğim için ben de bulunur. Sihirli dokunuştur olsa iyi olur ☺️) 
    🍜tuz karabiber üzerine kimyon ve limon
    Yapılışı : 
    🍜 çorba tenceresine zeytinyağı koyun. İçine yemeklik doğradığınız soğanı ekleyin. Sarımsakları da ince ince doğrayın ekleyin. Soğanlar iyice ölsün , çorbada diri soğan sevmiyorum ben. 
    🍜 2 iş tavuk suyu olmak üzere 6 su bardağı su ekleyin. İçine yıkanmış mercimekleri ve pirinçleri ekleyin. Tuzunu, karabiberini , havanda dövdüğüm kişnişli ekleyin. Önce harlı kaynayınca kısık ateşte mercimekler yumuşayıncaya kadar yaklaşık 30-35 dakika pişsin . 
    🍜 çorbaya el blendırı daldırılmayacak, süzgeçten geçirilmeyecek. Kaselere koyunca üzerine kimyon ekleyin. Limonla servis edin

0 yorum: