• Pişmeyen Balkabaklı Cheesecake


    Dün dünya balkabağı günü imiş. Ben de bilmeden balkabaklı cheesecake yapmışım. Benim ki son derece kolay ve daha az kalorili oldu. Denerseniz seveceğinize eminim.

    Malzemeler: 6 kup bardağı için 

    Tabanı için : 8 yemek kaşığı yulafı rondadan geçirdim, 1 yemek kaşığı tereyağı mikrodalgada yumuşattım, 2 yemek kaşığı tatlının şurubunu ekleyerek ve  karıştırarak bir karışım yaptım. Kupların tabanına yaydım. 

    Orta katmanı ve üst katmanı : 1 kilo kabağın 300 gr şekerle tatlı yapılmış halinden ( kabakları bir gece önce şekerde beklettim. Kabakları dilimledim. 8 dilim oldu. Ertesi gün 1 çay bardağı su koyup, kısık ateşte kaynadıktan sonra yaklaşık 20 dakika kabaklar yumuşayana kadar , "çok yumuşasa da sorun olmaz zaten rondodan geçireceğiz". pişirdim.) yapıldı. Pişen tatlı soğumaya yakın ılınınca içine rondo daldırarak püre haline getirdim. 1 yemek tabağı kadar ayırdım. Kalan büyük kısma 200 gr kadar labne ekledim. Karıştırdım. Burada 2 yemek kaşığı tereyağ ekleyebilirsiniz ama bence ağır oluyor. 1 yemek kaşığı tereyağ da anlaşalım. Ben kuplara koyduğum için koymadım. Kuplara paylaştırdım. Dolaba kaldırıp 1 saat beklettim. 

    Üzerin için 1 su bardağı cevizden  6 adet kelebek ceviz ayırdım. Kalanı bıçak yardımı ile doğradım. Tabaktaki kabak püresine ekledim. Karıştırdım. Kuplara paylaştırdım. Kuplar soğuyunca, üzerilerine 1 adet kelebek ceviz koyup servis ettim. 



     

1 yorum:

  1. deeptone dedi ki...

    balkabağı günü müü aaa :) cizkeyk bayılırım ama balkabağı hiç yiyemiyom ama başkalarına yaptırırım bunu, ucundan tadarım :)