• Evde Kokoreç Yapma

     



    Pandemi zamanı kokoreçte kokoreç diye tutturmuştum. Resmen aş ermiştim. Çok severim kokoreçi. En sonunda kendim evde yapmaya karar verdim. Evde bir kaç kere yaptıktan sonra, bir çok ünlü kokoreççi ile karşılaştırınca ( kendim yaptıktan sonra tekrar oralardan da yedim:) ) valla benim yaptığım kokoreçin çok daha güzel olduğuna kanaat getirdim :) 

    Ayrıca ton balıklı kokoreçte yapıyorum hatta mantardan da kokoreç yapıyorum. Onların tarifini de bir ara fotoğraf çektiğimde paylaşırım.

    Kokoreçler Bursa'da Edemen et'ten. Sizde bir çok ürünü bir arada satan büyük kasaplardan bulabilirsiniz.

    Malzemeler

    • Kişi başı 2 adet yuvarlak halka , 1.5 da olabilir 2 kişiyseniz. 
    • Kişi başı 1 adet yeşil biber yada 1 adet burun biberi
    • Yarım kırmızı biber ( ben koyuyorum valla lezzet arttırıyor. İsterseniz koymayın.)
    • Kişi başı yarım kuru soğan
    • Kişi başı büyük domatesin yarısı
    • Tuz, Toz kırmızı biber, kimyon ve kekik, ben ayrıca ipek pul biberde atıyorum
    Yapılışı
    1. Aynı anda 2 adet tava kullanıyorum. Aynı anda tavaları kızdırıyorum. Önce zeytinyağı koyduğunuz tavaya sıra ile soğanları, biberleri, bunlar ölünce domatesleri , domatesler de suyunu çekince ( çok da çekmesin ekmeğimizi ıslatacağız) altını kapatınca baharatları ve tuzu atın . 1b-Bu arada kokoreçi atacağınız tavanın üzerine elinizi tutun. Eğer elinizi 3 en fazla saniye kadar tutabiliyorsan kokoreçleri tavaya yağ koymadan atın. Böylece kokoreçler mühürlenecek , suyunu bırakmayacak ve çok lezzetli olacak. 
    2. Kokoreçler arkalı önlü pişince ( renk değiştirecek , çok yağlı olduğu için kenarlardan yukarıda doğru kalkacak) kesme tahtasına alın. Küçük küçük kesin. Soğanlı biberli tavaya atın. Karıştırın. Tavanın altı açık olsun ki soğumasın. Soğursa kokoreç bir şeye benzemez.
    3. Ben ekmekleri tost makinasında kızartıyorum. Bu kısmı size kalmış. İster kızartın, ister direkt kullanın. Kızarttığınız ekmeklerin iç kısmını kokoreçin üzerine bastırın. İçine kokoreçi doldurun ve servis yapın. İşte bu kadar kolay ve güzel.

     

0 yorum: