• Lorlu Kurabiye


     

    Yumuşacık hamuru ve enfes tadı ile ennnnn sevdiğim kurabiyelerdendir. Sizde yaptığınızda siz de çok seveceksiniz. Lor tabii ki önemli kahvaltılık kaymak olmalı. Ben Bursa'da olduğum için tabii ki şanslıyım. Loru Bahar Eşmenler'den alıyorum. Tek başına bile yemelere doyamazsınız. 

    Gelelim tarife. Yağ olarak tereyağ kullanabilirsiniz ama ben sıvı yağ kullandım. Hele Ege'liyeseniz zeytinyağı bile kullanabilirsiniz. 

    • 250 gr lor
    • 2 yumurta ( birinin beyazı üzerine sürülecek)
    • 1/4 büyük su vardağı sıvı yağ ( yada 125 gr tereyağ)
    • 1 su bardağı toz şeker
    • 1 paket vanilin ve 1 paket kabartma tozu
    • 2.5 su bardağı un ( siz yine de kontrollü koyun)
    Yapılışı:
    1. Sıvı yağ , yumurta , lor peyniri ve şekeri elinizle bir yoğurma kabında karıştırın.
    2. Üzerine unu , kabartma tozu  ve vanilini ekleyin. Hamuru elinize yapışmayan yumuşak bir hamur olacak
    3. Hamurdan cevizden biraz daha büyükçene parçalar koparıp elinizle yuvarlak şekil verin.
    4. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye önce hepsini diziyorum. Sonra tek tek çatalla çırptığım yumurta beyazına üzerini daldırıyorum. Sonra bir tabaktaki toz şekere daldırıyorum. Tekrar tepsiye diziyorum. 
    5. 180 derece önceden ısıtılmış fırında hafif pembeleşene kadar pişirin. Fazla tutmayın . 15-20 dakika arasında pişmiş demektir.


0 yorum: