• Asado

     





    Asado aslında Güney Amerika , özellikle Arjantin'de yapılan bir barbekü, hatta barbekü ile birlikte yapılan bir etkinlik adı. Bizde herhalde Nusret'ten dolayı dana kaburganın adı Asado olmuş. 

    Arjantin usulü pişirme tekniği ile pişirilmiş etler ile, bundan 20 yıl önce Almanya'da tanışmıştım. Gerçekten etin farklı bölgelerinden etleri nefis pişirmişlerdi. Şimdi Hakan'la her yurt dışına çıktığımızda bir Arjantin restoranında et yemeğe çalışırız. Hatta benim Bursa'da Arjantin usulü et restoranı açma hayalim bile vardır :) 

    Kemiğe yakın etler çok lezzetli oluyor gerçekten. Tarif tabii ki et şefimiz Hakan'dan geliyor. Ben hiç katkı yapmadım.  Eti bir fırın torbasına doldurup pişirdiğim patates, soğan, sarımsak, kırmızı biber ve yeşil biberle servis ettim. 

    Malzemeler:

    • 2 , 2.5 kg dana kaburga
    • tuz, karabiber, zeytinyağı , et sihirbazı kullandım şart değil, tabii ki lezzet veriyor.  Emoka gıda'dan hediye gelmişti. 
    Yapılışı:
    1. Dana kaburga etinin et yoğun kısmına zeytinyağı sürüp kızgın ateşte mühürleyin ki zaten dana eti serttir, suyunu bırakmasın. 
    2. Eti  önce yanmaz fırın kağıdına, sonra alüminyum kağıda hava almayacak şekilde ( Hakan 2 kat sarmış ki açılıp suyunu salmasın) sarıp 200 derece fırında yaklaşık 3 saat pişirin. Eti Alüminyum folyo ve kağıttan kurtarınca üzerine tereyağ sürün ve bu şekilde servis edin. Görüntüde görünen etin suyu değil, tereyağ :)




0 yorum: