• Pratik Un Helvası

     


    Bugün 10.03.2021 miraç kandili. Herkese hayırlı kandiller efendim. Dileklerimizin, dualarımızın kabul olduğu bir kandil olsun inşallah. Benim ki malum "ne zaman bitecek bu corona virüs" duası :) 

    Son derece basit ama bir o kadar da sevdiğimiz bir tarif. Tek başında durmaya üşeniyoruz değil mi ? İşte başında durarak kalori yakıyoruz ve helvayı yemeğe hak kazanıyoruz. 

    Tarif @margauxthecook'dan geliyor. Kendisi kaymaklı ve tahinli demiş ama ben koymadım. Kendisi 1 bardaktan yapmış benim gözüme az gözüktü ben 2 su bardağı ile yaptım.

    Malzemeler:

    ·        2 su bardağı un

    ·        100 gr tereyağ ( yağ ölçüsünü de arttırmam gerekiyordu ama valla yağ ölçüsünü aynı kullandım. Helva dediğin yağlı olur ama yağ koyarken benim ellerim titriyor. ) 

    ·        2 yemek kaşığı sıvıyağ (ben zeytinyağı kullandım)

    ·        yarım su bardağı ceviz

    ·        1 su bardağı süt

    ·        1 su bardağı şeker

    Yapılışı

    1.               Sıvıyağ ve tereyağı kalın tabanlı bir çelik tencereye alın. Kalın taban tencerenin kenarlarının ve unun yanmaması için, çelik olması olurda ununuz topaklaşırsa içine el blendırı sokun diye :)

    2.                Yağ eriyince unu ilave edin. Orta ateşte 2 dakika kavurun. Orta ateşte çok kavurursanız ununuz kristalleşir , hızlı esmerleşir. Eğer kristalleşirse aman ne yapacağız demeyin içine el blendırı daldırın. Biraz kalır ama çoğunu halleder el blendırı. El blendırı sokunca cevizler yok oluyor . Tek kötü tarafı bu. Artık altını kısın

    3.               Kırdığınız cevizi ilave edin. Sürekli karıştırarak rengi tatlı bir kahverengi oluncaya kadar kavurun. 17 dakika kadar. Ocaktan alın kenara şekeri ekleyin , karıştırın. Sonra sütünü ekleyin ( sütün sıcak olmasına gerek yok, ancak çok sıcağa attığınız için buhar gelir , bundan sakının) Geri ocağa alıp kısık ateşte 1-2 dakika daha kavurun. 5 dakika dinlensin , kaşıkla şekil verin ( ben bunu beceremediğim için dondurma kaşığı kullandım.) Tarçın serperek servis edin





1 yorum:

  1. Ebemkuşağı dedi ki...

    Ellerinize sağlık... Pek severim kendilerini.