• Nasıl Yumuşak Kalamar Yaparım



    Kalamar bizim evde çok sevilir ve hep dolapta olur diye yazmıştım daha önce. Dolayısı ile bir çok kez kızarttım. Sizlere yumuşak kalamar yapmanın tarifini vereceğim.

    2 adette tarator tarifim var. Üzerlerine tıklayabilirsiniz.Hangisini isterseniz yanına yapın mutlaka . Olmazsa olmaz

    Tarator sos

    Sirkeli Tarator sos


    1) Kalamarları 1 tatlı kaşığı karbonat , 1 çay kaşığı şeker, 1 çay kaşığı tuz ve 1 şişe soda (maden suyunda)  marine edin. Mümkünse en az 3-4 saat bu karışımda beklesin. Kalamarları soda ve karbonat döktüğünüz kaba koyun . Kalamarlarınızı çamaşır ovalar gibi ovalayın ve üzerini sterchleyip buzdolabında bekletin.

    Vaktim yoksa bile ben en az 1 saat bekletiyorum.Donmuş kalamar kullanıyorsanız bu işlemi yapmadan önce kalamarlarınızın açılmasını bekleyin.

    2) Kızartmadan önce kalamarlarınızı süzgece alıp süzün sakın yıkamayın.

    3) 3 adet tabak hazırlayın. 1' nde un, diğerinde çırpılmış yumurta, 3.sünde galeta unu olsun

    4) Yağı kızdırın. Önce una sonra yumurtaya sonra galeta ununa buladığınız ve fazla galeta unu silkelediğiniz kalamarı kızgın yağa atın.

    5) Hepsini birden atmayın yağ soğuyup kalamarlar yağ çekmesin. 300 gr kalamarı 2 kısımda yapabilirsiniz.

    6) Pişirme süresi 3. dk geçmesin. Yoksa sertleşir, lastik gibi olur.

    7) Mutlaka sıcak sıcak yenmeli . Soğuyuncada lastik gibi olur.


0 yorum: