• Zebra Kek











    Bu keki çok uzun zamandır denemek istiyordum. Bakalım becerecek miyim diye? Sonuç beceremedim. :( Sanıyorum. Beyaz hamur biraz daha fazla ayrılması gerekti. Kakao katınca hamur kıvamı koyuylaştı . Ben de 1 fincan daha süt koydum. Böylece kakaolu hamur daha çok oldu. Bir de dökerken daha çok özen göstermek gerekiyor sanırım. Ben daha çok özen gösterseydim. Çizgiler daha güzel olacaktı.

    Ama olsun, ama olsun tadi çoook güzel olmuştu.:))

    Malzemeler:
    • 3 yumurta
    • 1.5 bardak toz şeker
    • 1 su bardağı sıvı yağ
    • 8 kahve fincanı un
    • 3 kahve fincanı süt
    • 3 kaşık kakao
    • kabartma tozu, vanilya, 1 tatlı kaşığı zencefil

    Yapılışı

    1. Yumurtaların beyazlarını şeker ile güzelce çırpın. Kar beyaz olunca sarıları da katın.
    2. 2 kahve fincaı süt, un, kabartma tozu, zencefil, vanilya, sıvıyağ katıp karıştırın.
    3. Yarısından biraz daha az ayırıp (tecrübe ile sabittir.) 3 kaşık kakao ve 1 fincan süt katın. Güzelce karıştırın
    4. Kelepçeli kek kalıbınızı yağlayıp, fiske fiske unlayın.
    5. Tam ortasına beyaz hamurdan 1 kepçe dökün. Sonra kakaolu hamurdan beyaz hamurun ortasına bir kepçe dökün. (İki ayrı kepçe lazım dememe gerek var mı?) Hamurlar bitene kadar aynı işlemi uygulayın.
    6. Hamurları düzeltmeye kalkmayın. Benim ki gibi yamuk yumuk olabilir. 170 derecede 40 dakika pişirin.

2 yorum:

  1. Flame dedi ki...

    Mutlu kum taneleri'nin sevgili ablası :) hoşgeldiniz...
    Ben kek yapmayı çok severim, kolay olduğundan değil sadece masanın üzerinde olmasını sevdiğimden :) mutlaka deneyeceğim,teşekkür ederim paylaştığınız için... Size kolay gelsin.

  2. durutarifler dedi ki...

    Şimdiden afiyet olsun. Oğluşun çok tatlı . Öp benim için kocaman onu.