• Brokoli Çorbası


    Ben bu çorbayı çok yapıyorum , Yapması son derce kolay. Ben daha doğrusu brokoli ve karnıbahar iklisini çok kullanıyorum. Önce brokoli çorbası. Bu arada tabak renklerimiz teyzemize ve babamıza özel. Aman Ata görmesin:)))


    Malzemeler:
    • 1/3 demet brokoli ( ben tüm demeti haşlıyorum. 2/3'ünü fırında brokoli ve karnıbahar yemeği için ayırıyorum)
    • 1 bardak süt
    • 1.5 tepeleme kaşık dolusu un ( yada bu ikilinin yerine krema) , 1 yemek kaşığı tereyağ ve 1 yemek kaşığı zeytinyağı
    • 1 adet soğan 
    • Sanıyorum 1.5 litre su (ben göz kararı koyuyorum)
    Yapılışı
    1. Brokolileri haşlayın.
    2. soğanı yemeklik doğrayın. bir yemek kaşığı tereyağ ve zeytinyağı ile kavurun. Üzerine unu atın kavurunn. Üzerine 1-2 bardak su ekleyin . Brokolileri de keleyip içine el blandırı daldırın. varsa kaymak çok yakışır. 
    3. Brokolilerin üstüne 1 bardak sütüde atıp kaynayıncaya kadar karıştırın. Tuzunu atın. 
    4. Kaynadıktan sonra kısık ateşte 10 dk. pişirin. İşte bu kadar afiyet olsun.

0 yorum: