• Hindistan Cevizli Şekerpare


    Hindistan cevizli şekerpare 🍪 bu bayram için yaptım . Bu tatlı da yaptığım hataları anlatacağım . İnsan en çok hatalarından öğrenir 🙈
    Şimdi tatlıları çok sıkışık sıkışık dizmişim . Kenarları kızarmadı . Demek ki neymiş daha aralıklı dizmeliymişim . Bir de irmiğini silme kaşık koydum. O kumumsu tat gelmedi. Hem de gerçek Hindistan cevizine rağmen Güzel oldu ama çok daha güzel olabiliridi. Ben o tadı seviyorum. İrmik tepeleme konacak

    Malzemeler:
    Şekerpare için:

    250 gr kadar tereyağ dışarıda beklemiş yumuşamış
    1 su bardağı pudra şekeri
    6 yemek kaşığı irmik
    4 yemek kaşığı hindistan cevizi. Ben gerçek Hindistan cevizi rendeledim koydum
    2 yumurta
    4 su bardağı un (az gelirse ilave edebilirsiniz.)
    1 paket vanilya ve kabartma tozu
    Üstüne fındık içi
    Şerbeti için :

    2.5 bardak şeker, 2.5 bardak su ve yarım limon suyu
    Yapılışı:

    1 yumurtanın sarısını ayırıp tüm malzemeyi karıştırın. Her zamanki ki gibi kulak memesi kıvamında olacak :)) Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp, elimizle hafifçe düzleştirip tepsiye diziyoruz. Üzerine yumurta sarısını sürüp birer tane fındık yerleştiriyoruz. 180 derecede yaklaşık 30 dakika pişirin.
    Şerbeti için su ile şekeri kıvam alıncaya kadar kaynatın. İçine limon suyunu da katıp 3 dakika kadar daha kaynatın. Şerbeti tatlıları yapmadan önce yapıp soğumaya bırakın.
    Tatlılar piştikten 5 dakika sonra (çok da sıcak olmamalı) , üstüne şerbetini dökün. Tatlı şerbetini çektikten sonra servis yapın. Tatlı sıcak şerbet soğuk 

     

0 yorum: