• Çilekli Dondurma


     Çilekli dondurma 🍨 

    Yapımı kolay ama bekleme süreleri açısından uzun aşamalı bir dondurma oldu. Sütü çektirene kadar 1 çorba,3 yemek , 1 pilav yaptım 🤦‍♀️ Ama sonuç tam dondurma tadında nefis bir şey oldu . 
    🍨 2 litre süt ( ben koyun sütü kullandım) 
    🍨2 su bardağı şeker 
    🍨 3 adet krema 
    🍨 1 kg çilek 
    🍨 1 su bardağı şeker 
    Yapılışı 
    🍨 2 litre sütü 2 su bardağı şekeri sık sık karıştırarak 1.45 dakika orta ateşte yarı yarıya çektirin. 
    🍨 çilekleri küçük küçük doğrayıp 1 su bardağı şekerle çilekler yumuşatmana kadar pişirin. İçine el blendırı daldırıp çok da parçalamadan 1-2 kez parçalayın . 
    🍨sonra bu 2 ikini ayrı ayrı dolaba tın soğusun. Ben ertesi gün yaptım. 
    🍨3 adet kremayı çırpın . Sert kıvama gelsin. İçine soğuyan ve koyulaştırılmış sütü ve çileği katıp karıştırın. 
    🍨 kaplara bölüp dondurucuya atın. Saat akşam üstü 5 gibi attım . Ancak ertesi gün dondurma kıvamına geldi. 
    🍨 bu kadar malzemeden tabiiki videodaki kaptan 3 adet gibi çıktı 🤗

0 yorum: