• Ahududulu Kek


     

    Tarif @nuketkiris den geliyor. Ellerinize sağlık gerçekten nefis olmuştu. Bu sefer bana da paylaşmak düştü. 
    Hem çikolatalı hem de orman meyveli, hem ekşili hem de tatlılı tatlara bayılanlar buraya. Yani ben 🤦‍♀️

    Tarifi malzeme ile beraber . Bir buçuk su bardağı şekeri iki limonun kabuğuyla iyice ovuyorum, kokusu çıksın diye. Bence püf noktası burası. 3 yumurtayla güzelce çırpıyorum. 1 çay bardağı sıvı yağ, birer paket kabartma tozu ve vanilya, 1 küçük paket labne peyniri(pınar kullanırım hep) 1.5 su bardağı un ve bir limonun suyunu ilave edip tekrar çırpıyorum. Ben kıştan sakladığım portakal kabuğu da koydum. En son damla çikolata koyup(istediğin kadar) son kez karıştırdım. Yuvarlak borcama yağlı kağıt serip karışımı boşaltıyorum. Üzerine ahududu, böğürtlen, çilek hangisini tercih edersen bir kase dolusu meyveyi döşüyorum. En çok ahududu yakışıyor. Biraz da üstüne damla çikolata gezdirip 160 derecede 20 dakika, sonra 175 derecede bir 15 dakika daha pişiriyorum. Afiyet olsun

0 yorum: