• Börek Tadında Fırında Karnabahar


    Börek tadında harika bir tarif. Ayrıca bereketli. Deneyin yanılmayacaksınız 🤗 Aslında tarif lahana ile idi. Ben önce lahana ile yaptım ama ilk deneme diye foto çekmedim. Sonra baktım şahane bu dedim kesin karnabahara da yakışır 🤔 yakıştı valla . Bugün tekrar lahana ile yapacağım bu sefer foto alırım. 



    Malzemeler 
    * Benim karnabahar büyüktü ben yarısını kullandım. 
    * 300 gr kıyma, 1 adet soğan , 3 diş sarımsak, 2 orta boy patates , 2 yeşil biber , 1 kapya biber , 1 havuç 
    * sosu için 3 yumurta, 1 su bardağı yoğurt, 1 su bardağı süt, yarım çay bardağı zeytinyağ, 3 tepeleme kaşık un, 1 kabartama tozu, tuz, muskat ve karabiber 
    Üzerine isterseniz kaşar ben kullanmadım zaten bol malzemos oldu Yapılışı
    * karnaharları dirliğini kaybetmeyecek şekilde 5 dakika kadar tuzlu suda haşlayın. Dirildiğini kaybederse dağılır gider. 
    *yemeklik doğradığınız soğanı bir tavada zeytinyağ ile hafif öldürün. Üzerine kıymayı atın rengi dönsün. Üzerine biberleri , havucu, küçük küçük doğradığınız patatesleri atıp kavurun. Tuz, pul biber, az kimyon yada ne baharat isterseniz ekleyin. Kenara alın arada karıştırın ılınsın. 
    * başka bir kapta en son un ve kabartma tozu ekleyerek sosu hazırlayın.
    * tüm bu malzemeler yani karnabahar, kıymalı harç ve sosu birleştirin. Kıymanın ılındığına dikkat edin yumurtayı yoğurdu kesmesin. Borcuma yayın , ister üzerine kaşar ekleyin . 180 derece fırında Üzeri kızarana kadar pişirin.

     

1 yorum:

  1. Ebemkuşağı dedi ki...

    Pek güzel görünüyor. Lahanalısını da merak ettim. Ellerinize sağlık:)