• Siyah zeytin yapımı

     


    1 litrelik gazoz şişesi 670 gr, 1.5 litrelik gazoz şişesi 1 kg zeytin alıyor. Zeytini taze açıldığında sevdiğim için ben mümkünse bu boylarda yapıyorum. Siz 2.5 litreliklerde de yapabilirsiniz. Gazoz şişelerinin kapakları asidi salmamaları için yapıldığı için son derece iyi tutuyorlar.Bu şişelere yaparsanız sorun yaşamazsınız. Zeytinleri önce lavaboya döküp yıkıyorum. Yaptıktan sonra yan yatırıyorum. Aklıma ne zaman gelirse çeviriyorum. 

    Zeytininizi Mayıs ayında açabilirsiniz. 


    1 litrelik şişe için
    * 30 gr tuz ( 1 yemek kaşığı dolusu ) ben terazi ile ölçüyorum. . * 1 adet kesme şeker * 1/2 su bardağı ayçiçek yağı
    * çay kaşığının ucu ile limon tuzu yada az limon suyu
    * 1 çay bardağını dibi ile sirke


    1.5 litrelik için ise * 45 gr tuz ( 1.5 yemek kaşığı dolusu) * 2 kesme şeker
    * 2/3 su bardağı sıvı yağ
    * yarım çay kaşığı limon tuzu yada limon suyu 
    * 1/4 çay bardağı sirke 

3 yorum:

  1. ışınonur dedi ki...

    Hiç zeytin yapmadım şimdiye kadar bu tarifle denemiş olayım, teşekkürler :)

  2. ışınonur dedi ki...

    Tarifinizi 2 kg zeytin için uyguladım, ne kadar süre beklemesi gerekiyor acaba?

  3. Zeytini Mayıs yada Haziran'da açabilirsiniz :) çok sevindim denediğiniz için :)