• 30 saniyede evde mayonez yapımı



    Tarif Dokuzuncu bulut'tan. Orijinal tarife üzerine tıklayarak ulaşabilirsiniz.

    Bu sene yılbaşı için yaptığım rus salatasının ( rus salatasız yılbaşı sofrası olmaz :)) mayonezini kendim yapmak istedim. Eski rus salatalarının lezzetini yakalamak bence harika olacaktı. Tarif ararken Dokuzuncu bulut'un tarifine rastladım. 30 sn lafı zaten beni kalbimden vurdu . Hemen denedim. Hem de her iki yöntemi birden. Her ikisi de çok güzel oldu. İlki hafif yumuşak kıvamlı, ikincisi daha koyu kıvamlı oldu. Ben bundan sonra ilk tarifi yapma kararı aldım. Dün akşam ilk tarifi  bir de zeytinyağı ile denedim , tadını hiç sevmedik çok ağır oldu. Ve çok ince oldu. Sizde ayçiçek yağı ile yapın. Zeytinyağı ile yapmayın bence.

    Ben yaptığım rus salatasında her 2 mayonezi de kullandım. Mayonezin görüntüsü yok, rus salatasının görüntüsünü kullandım. Rus salatası 12 kişilik hazırlandı.


    Bu arada mayonezin ne kadar yağlı bir şey olduğunu görmüş olduk. Güzel şeyler hep zararlı :( 

    30 sn.'lik mayonez. Yaklaşık 1 su bardağı kadar çıkıyor


    • 1 yumurtanın tamamı
    • 2 yemek kaşığı limon suyu
    • 1 küçük su bardağı ayçiçek yağı
    • 1 çay kaşığı tuz ( bu fazla geldi bence yarım çay kaşığı yeterlidir)
    Yapılışı:

    Ağzı geniş bir cam kavanoza tüm malzemeyi koyuyorsunuz. İçine el blendırını daldırıyorsunuz. 30 sn'de kıvam alıyor. Limonu 2 yemek kaşığından fazla koymayın. 


    Klasik mayonez tarifi. Bu da yaklaşık 10 dakika sürüyor. Ben yaklaşık 5 dakikada yaptım. 

    Malzemeler:

    • 2 yumurta sarısı
    • 1.5 su bardağı ayçiçek yağı
    • 2 yemek kaşığı limon suyu
    • yarım çay kaşığı tuz, istenirse karabiber
    Yapılışı:

    Cam bir kasede yumurta sarıları, az tuz  ve limon suyunu ilave edip iyice çırpın. ( Ben yine el blendırı kullandım. ) İyice çırptıktan sonra damla damla sıvı yağ ilave edin. Bu arada hızlı hızlı çırpmaya devam edin. Ben tek başına yaptım, yağı arada bir kaçırdım sorun olmadı. Yağ ve yumurta yavaş yavaş katılaşıyor. Rengi de açılıyor. Bu aşamadan sonra yağını daha fazla koymaya başlayabilirsiniz. Kalan tuzu da ekleyip, yağı bitirene kadar devam edin. Mayoneziniz hazır.

    Uyarılar:
    • İçinde çiğ yumurta olduğu için buzdolabında 2-3 günde tüketin. Yada benim gibi rus salatası yapacağınız zaman yapın. Bir çırpıda bitsin.
    • Dediğim gibi zeytinyağı ile denedim, çok iti iti oldu :( keşke zeytinyağı ile güzel olsaydı.
    • Dokuzuncu Bulut eğer mayonez tutmadı ise börek , poğaça, kekte kullanın demiş. Ben zeytinyağlı karışımı akşama karnabahar, brokoliyi fırınlarken kullanacağım. 






4 yorum:

  1. Furkan YETEK dedi ki...

    Ekran görüntüsü aldım mutfağı batırmadan yapmaya çalışacağım, paylaşım için teşekkür ederim... Selam ve Dua ile ...

  2. Evde mayonez yapmak ne kadar güzel bir fikir. Taze taze yapılıp tüketilebilir..
    Ellerinize sağlık.

  3. EMİNE ÖZTÜRK dedi ki...

    30 saniye dikkat çekici olmuş. Deneyeceğim.

  4. EMİNE ÖZTÜRK dedi ki...

    30 saniye dikkat çekici olmuş. Deneyeceğim.