• Kış Keki - Aşure Kek



    İsmi enteresan biliyorum. İçinde aşurede kullandığımız malzemeler çoğunlukta. Gerçi nohut fasulye yok ama kuru incir var, kayısı var, üzüm var. Gerçekten nefis bir kek. Aslında kuru fasulye keke çok yakışıyor. Kestaneli yapılmış gibi bir tat veriyor. O tarifi de bir ara yapınca paylaşayım.

    Malzemeler:
    • 3 adet yumurta
    • 1 su bardağından 1 parmak eksik toz şeker
    • 1 su bardağından 1 parmak eksik sıvıyağ
    • 3 su bardağı un
    • 1 su bardağı süt
    • 1 paket kabartma tozu
    • 1 paket şekerli vanilin
    • 1  tatlı kaşığı tarçın ve 1 tatlı kaşığı zencefil
    • yarım su bardağı ceviz (elle kırılmış)
    • Ayrı ayrı 1 çay bardağı kuru kayısı ( mümkünse gün kurusu ) ve kuru incir
    • 1 kahve fincanı üzüm, isterseniz kuş üzümü ben koymadım.
    Yapılışı:
    1. Yumurtaların beyazı şekerle köpük köpük olana kadar çırpın. Sarılarını ekleyin ve yine çırpın.
    2. Süt ve sıvıyağı ekleyerek karıştırmaya devam edin.
    3. Un, vanilin, kabartma tozu, tarçın ve zencefili de katın. Bu saatten itibaren kaşıkla yavaşça karıştırarak karıştırın. Mikser kullanmayın..
    4. Kek karışımına kuru yemişleri, üzümü ve cevizi ekleyin içinde dağılmalarını sağlayın
    5. Kek kalıbını hafifçe yağlayın ve karışımı içine dökün. Ben yuvarlak borcam kullandım. 180 derece önceden ısıtılmış fırında (yaklaşık 40 dakika) pişirin.
    6. Soğuduktan sonra servis yaparken üzerine pudra şekeri ekleyin ve servis yapın. Çok yakışıyor.

2 yorum:

  1. gozdeninevi dedi ki...

    Aşure kek dediniz vallahi kalbim cız etti :) Normalde aşureyi çok severim bu sene yemek kısmet olmadı şimdi aşure kek başlığını okuyunca yaparım ki ben bunu kendime dedim ellerinize sağlık :))

  2. lezzettramvayı dedi ki...

    cok guzel kesin deneyeceğim