• Kalamarlı Makarna



    Son derece güzel bir tarif. Bir o kadar da kalorili. Yapanların eline sağlık efendim.

    Malzemeler:

    • 500 gr.'lık makarna
    • 10-12 adet baby kalamar
    • 2 yemek kaşığı zeytinyağı ve 1 yemek kaşığı tereyağ
    • 2 diş sarımsak
    • İsterseniz taze soğanın yeşil kısımları
    • Toz kırmızı biber ve tabii ki fesleğen
    • Üzerine istediğiniz peynir ( benimkinde mihalıç var, ben Türk usulü permasan diyorum) ve maydanoz
    • 1 paket 200 gr'lık krema
    Yapılışı:

    1. Makarnayı arkasındaki süre kadar pişiriyorsunuz. Ben Türk usulü 2 dk daha fazla pişiriyorum. Kalamarlar yetişmezse soğuksudan geçirip bekletiyoruz.
    2. Makarnayı kaynar suya atınca ; zeytinyağı ile kalamarları suyunu bırakıp çekene kadar pişiriyorsunuz. 
    3. Suyunu çekince tereyağını koyup ince ince doğradığınız taze soğanı ve sarımsağı ekliyorsunuz. Baharatlarını ekliyorsunuz. Onları bir kaç dakika soteleyip üstüne 1 paket krema döküyorsunuz. Krema ile de yaklaşık 1-2 dakika lezzetlerin birbirlerine karışmalarını sağlıyorsunuz. Pişen deniz ürünlerinizi makarnanın ile karıştırıp servis ediyorsunuz.
    4. Üzerine peynir ve maydanoz yada siz ne koymak isterseniz.

0 yorum: