• Patatesli Bulgur Pilavı


    Bulgur pilavının beyaz pirinç pilavına göre daha sağlıklı olduğunu öğrendiğimden beri sık aralıklarla bulgur pilavı pişiriyorum. Ama oğluşum bu duruma isyan etti sonunda. Ben de onu kandırmak için patatesli bulgur pilavı yaptım. Sorun bakalım başarılı oldum mu ? Evet bu sefer oğluşumu ikna edebildim. :)))

    Fotodaki bulgur pilavı süsleme bana ait değil. Ne yazık ki ben görsel sanatlara pek yatkın değilim , hiçte süsleme işlerini beceremem.

    Malzemeler:
    • 1 orta boy patates
    • 2 adet biber
    • 1 adet orta boy soğan
    • Varsa 1 çay bardağı domates suyu yoksa 2 adet büyük boy domates ve 2 yemek kaşığı salça
    • 2 bardak bulgur pilavı
    • 3,75 bardak su (domates suyu olduğu için tam iki katı olmasa iyi olur.)
    • tuz, karabiber ve bolca nane (2 yemek kaşığı dolusu atarım ben) ve 2 yemek kaşığı zeytinyağı
    Yapılışı:
    1. Patatesleri minik minik , küp küp doğrayın ve az yağda kızartın.Sonra havlu kağıt serilmiş bir tabağa alın.
    2. Soğanları yemeklik, biberleri ince ince doğrayın. Zeytinyağında bayıltın. Biberden dolayı öldürseniz daha iyi olur :))
    3. Domates suyunu katın. 2 dakika kadar kaynasın. Üstüne bulguru katın 1-2 dakika kavurun. Üstüne kaynamış suyu ilave edin.
    4. Su yemeğin içinde kaynayınca altını kısın ve kızarmış patatesleri ilave edin. Benim patateslerim içinde tekrar pişmesin, kızartma tadı kalsın derseniz yemek piştikten sonra da içine katıp karıştırabilirsiniz.
    5. Tuzunu , karabiberini ve nanesi de katıp kapağını kapayın. Suyunu çekince pişmiş demektir.

0 yorum: