• Balık Çorbası


    Geçen gün Fener balığı aldım. Başından çorba, vücudundan kavurma yapabilmek için. Başını ayırıp haşladım. Etlerini de sotelik doğrayıp , zeytinyağla , limonla, tuzla, karabiberle bekletmeye aldım. Kapı çaldı kapıya yöneldim. Mutfağa bir döndüm ki bizim komşu kedi balıklarla haşır neşir. Allah'tan kafayı haşladığım tencerenin kapağını kapatmışım. Komşunun kedisi olmasına rağmen içine sinmedi ve kedilere terbiyeli fener balığı ikram ettim :)) Bizde sadece çorbaya kaldık :((

    Malzemeler:
    • Mümkünse fener balığı başı ve biraz da vücudundan veya kırlangıç balığı. İkisi de çorba için çok uygundur. Tabii mezgit, levrek gibi beyaz etli balıklarda olabilir.
    • 1 büyük boy havuç
    • 1 orta boy patates
    • 1 avuç pirinç
    • 1 /4 demet maydanoz
    • 1 adet limon,
    • 1 orta boy soğan
    • 1 adet yumurta
    • tuz, karabiber
    Yapılışı:
    1. Balığı 4 bardak su ile haşlayın. Sonra balığı haşlama suyundan çıkarın. Balıkları minik minik parçalara ayırın.
    2. Havucu rendeleyin. Patatesi minik minik küplere ayırın. Soğanı yemeklik doğrayın. Soğanı başka bir tencereye alıp 2 yamek kaşığı zeytinyağında hafifçe bayıltın. Sonra balığı haşladığınız suyu ve 2 bardak ilave suyu havucu, patatesi, pirinci , ince ince kestiğiniz maydanozu ve balıkları katın. Tuzunu biberini de atın. Pirinçler yumuşayınca çorbayı kapatın.
    3. Bir kasede 1 yumurtanın sarısını ve bir limon suyunu iyice çırpın. Yaklaşık 10 dakika kadar soğutulmuş balık çorbasına azar azar katın. Terbiye yapmış oluyoruz. Çorbanız servise hazırdır.

1 yorum:

  1. ayselce dedi ki...

    Ellerine sağlık canım nefis görünüyor.Kırlangıç balığı çorbasına bayılırım.Herhalde fener balığı da aynı lezzette olmuştur.Sevgiler:)