• Kuru Patlıcan Dolması


    Kuru patlıcan dolması 🍆 
    Bizim evde aslında pek yapılmaz. Bugün yapınca neden daha sık yapmıyorum acaba , daha sık yapmalıyım diye düşündüm. Çok ama çok güzel oldu. 
    Malzemeler :
    * 25 Adet kuru patlıcan
    * 200 gr kıyma
    * 1 su bardağı pirinç
    * 1 yemek kaşığı domates, 1 yemek kaşığı biber salçası
    * 1 büyük soğan rendeliyorum, 2 büyük sarımsak tanesinin rendesi 
    * tuz, karabiber, 2 yemek kaşığı bolca nane , 1 tabak dolusu doğranmış maydanoz, 1 tatlı kaşığı silme yenibahar, kırmızı toz ve pul biber
    *1 çay bardağı zeytinyağı , 
    *üzerine 2 yemek kaşığı tane sumaktan su ve 2 yemek kaşığı nar ekşisi, 2 yemek kaşığı zeytinyağı 

    Yapılışı: 
    * kuru patlıcanları 20 dakika kadar kaynatarak yumuşatın. Süzün soğuk suya atıp soğutun. 
    * bu arada bir tencerede sumakları kaynatın ki suyu çıksın. Kaynadıktan sonra yaklaşık 10 dakika. 
    * 2 yemek kaşığı zeytinyağı ve nar ekşisi hariç tüm malzemeden karıştırıp iç hazırlayın. 
    * patlıcanların yarısına kadar iç koyup ağzını da kürdanla bir kere diker gibi kapatın. Gerek duymayabilirsiniz ama ben garanti diye yapıyorum. Tencereye yatay ağız kısımlarının diğerinin üzerine gelecek şekilde dizin. Üzerine sürdüğünüz sumak suyunu üstünü hafif geçecek şekilde ekleyin. Az ise su eklersiniz su yetmezse. Üzerine nar ekşisi ve zeytinyağı döküp önce harlı kaynayınca kısık ateşte 30 dk kadar pişirin.


     

0 yorum: