• Susamlı Tavuk




    Şöyle lezzetli mi lezzetli nefis bir tavuk yemek ister misiniz ? Fast food'a gidemediğimiz bu günlerde, lezzetli mi lezzetli ayrıca fast food'dan sağlıklı bir tarif geliyor. Yapıldığı gibi yendi bitti. Ekşili tatlılı tarifleri severseniz ki ben bayılırım ve biraz da çılgınlık yapmak isterseniz buyrun tarife 

    Malzemeler:
    • 750 gr tavuk kalça kısmından et
    • 1 yemek kaşığı bal
    • 1 yemek kaşığı hardal
    • 5 yemek kaşığı soya sosu
    • 3 yemek kaşığı susam
    • 3 yumurta
    • tuz  koymadım ( soyada var ) ve istenen baharat ( ben sadece toz kırmızı biber kullandım zaten hardal var)
    • ayrıca 1 tabak un ve kızartmak için sıvıyağ
    Yapılışı:
    1. Pirzola olarak satılan tavuk etini 4 adet gibi dikdörtgen şekilde ( büyük jülyenler ) kestim.  Tavukların üzerine soya sosunu döktüm ve elimle mıncıklayarak yedirdim. En az 15 dakika beklesin.
    2. Balı ,hardalı, yumurtayı, susamı, baharatı bir kapta çırpın bekletin. Sosumuz hazır.
    3. Yağı bir tavada kızdırın. Tavukları önce una sonra sosa batıralım. Kızgın yağsa arkalı önlü kızartalım. Havlu kağıt üzerine çıkarıp , fazla yağlarını alalım ve sıcak sıcak servis yapalım.

1 yorum:

  1. Ebemkuşağı dedi ki...

    Çıtır çıtır görünüyorlar.Ellerinize sağlık:)