• 3 Peynirli Tart


    3 çeşit peyniri ile çok güzel bir tart oldu. Kokusu evi doldurdu. Hem kolay hem de lezzetli bir tarif. Denemenizi tavsiye ederim.

    Malzemeler:

    • 3 su bardağı un
    • 4 yemek kaşığı yoğurt
    • 125 gr tereyağ
    • 1 adet kabartma tozu
    • 1 çay kaşığı tuz 
    • İçi için : hepsi bir tabak dolusu olacak kadar kaşar, beyaz peynir ve parmesan. Siz peynirleri değiştirip istediğiniz peynirleri kullanabilirsiniz. 1/3 demet ince doğranmış maydanoz
    • Üzerine 1 yumurta sarısı
    Yapılışı:
    1.  Oda sıcaklığında tereyağ ( ben buzdolabından çıkarıp mikrodalgada 30 sn ısıtıyorum) , un, yoğurt , kabartma tozunu , tuzu katıp hamur yapın. Hamur tam tutuyor. Ben biraz beklettim. İsterseniz bekletmeden de yapabilirsiniz. Hamuru 2'ye ayırdım. Merdane ile kelepçeli kalıba yerleştirdiğinizde kenarları azıcık yüksek kalacak şekilde daire hamur elde ettim. Unlamadım hamuru direk açtım. Yağladığımız kelepçeli kalıbımıza hamuru yerleştirdim. 
    2. Hamurun üzerine rendelediğimiz peynirleri ve ince kıydığımız maydanozu karıştırıp yayalım. Hamurun diğer kalan yarısını merdane ile açıp şerit şerit keselim. Boyutlarını ayarlamak için toparlayıp tekrar açabiliriz. Yine unsuz açtım. Kafes şeklini verecek şekilde peynirlerin üzerine yayalım. Hamurların üzerine  yumurta sarısı sürüp önceden ısıttığınız fırında 180 derecede üzeri kızarana kadar pişirin . Yaklaşık 20-25 dakika kadar sürede pişti. 

1 yorum:

  1. Ebemkuşağı dedi ki...

    Ellerinize sağlık güzel görünüyor...