• Anthony Bourdain'den Levrek tarifi


    Anthony Bourdain'in Mutfak Sırları kitabından Levrek tarifi. Kitabı okumanızı tavsiye ediyorum , gerçekten merakla okunuyor. Levrek'te gerçekten ama gerçekten nefis oldu. 

    Eskiden çalıştığı Newyork'taki iki yıldızlı , saygın bir lokantada yaptığı çok popüler olan bir yemekmiş. Porsiyonu 32 $'dan kapış kapış gidiyormuş. Öyle çok seviliyormuş ki siparişlere yetişmekte zorlanıyormuş. Okur okumaz denemeliyim dedim. Zaten içindeki malzemelerden tarifin güzel olacağı belliydi. Fesleğenli zeytinyağı efsane oldu. 

    Tarifi kitapta yazıldığı gibi verdim. Kendi yaptıklarımı da parantez içinde yazdım. 

    Levrek yada çipurayı balıkçınızda pullarını ve iç organlarını temizletiyorsunuz. Yıkadıktan sonra dışını iri taneli tuz (koşer ) ve çekilmiş karabiberle ovuyorsunuz . Önceden iç organların bulunduğu kısma bir diş sarımsak, bir dilim daire kesilmiş limon, bir kaç taze bitki -mesela kekik veya biberiye- ( ben bir kaç dal taze nane koydum) yaprağı ile doldurun. Balığı hafif yağlanmış tava yada folyoya koyduktan sonra çok sıcak fırına atın. ( Ben önce yağlı kağıdı yağladım. Balığı üzerine koydum. Yağlı kağıdı ve balığı alüminyum folyoya sararak fırına verdim. ) Dışı çıtırlaşana ve içi iyi pişene dek fırında bekletin. ( Ben komple sardığım için her yeri yumuşak oldu.) Sonra tabağa koyup, üstüne fesleğen yağı - hani şu blenderinizle hazırlayıp yeni sıkma şişenize koyduğunuz yağdan- ( aynen bir avuç taze fesleğeni 1 su bardağında biraz fazla zeytinyağı ile çektim. Varya muhteşem bir yağ oldu) gezdirin. Üstüne ince ince kıyılmış maydanoz ve fesleğen yaprağı ile servis edin. ( ben unutmuşum ) Gördünüz mü? 

2 yorum:

  1. uzmanamator dedi ki...

    enfessss görünüyor muhteşem ötesi şu fesleğen yağını da deneyeceğim reyhan ile de olur mu ki çyle

  2. Olmaz mı bence olur. Ben naneli zeytinyağı da yaptım. Çok güzel oldu.