• Kanlıca Mantarı Çam Mantarı Melki Mantarı Çintar Kavurma ve Kızartma

    Her sene bu dönemlerde pazarda görür, hep denemek isterdim ama bir o kadar da korkardım En sonunda bu sene dedim ki "zehirli bir mantar olsaydı her sene pazarda satılmazdı, denemeliyim" 

    Eşim en güzellerini seçmiş, almış. İnternetten nasıl yapıldığına baktım. Kızartma yada ızgara yazıyordu. Her ikisi de cazip gelmedi bana . Kızartması kolay geldi denedim. Bir de her zaman kendi yaptığım gibi yaptım. Bence benim yaptığım daha güzel oldu :)Her iki tarifi de vereceğim. Ayrıca yazının sonunda kanlıca mantarı ile ilgili bilgi var.


    Öncelikle mantar YIKANMAZ. Yıkanan mantar lezzetini kaybeder. Deneyin daha lezzetli olduğunu göreceksiniz.Mantarı kılları sert olmayan bir fırça yardımı ile fırçalayın. Ben tchibo'dan almıştım 2 adet gıda için olan fırçalardan, onları kullanıyorum. 1 tanesi sert , 1 tanesi yumuşak fırça. Aşağıda resmi var.

    Kızartma için
    Mantarları fırçalayın. Küçüklerini seçerseniz çok daha iyi olur. Az una bir fiske tuz atarak karıştırdım. Mantarları una buladım. Bol ve kızgın yağda kızarttım.

    Mantar kavurma için :Mantarları fırçalayın. İstediğiniz boyutta doğrayın. Ben çok küçültmem. Sonra 1-2 kaşık zeytinyağı konmuş ve kızdırılmış yüksek ateşteki tavanın içine atın. Harlı ateşte suyunu salmadan pişirmeye gayret gösterin, altını kısmayın. Renkleri dönünce lezzetini arttırmak için 1 yemek kaşığı tereyağ ve istediğiniz kadar tuz atın. Bir iki daha döndürün. Servise hazır.



    Kanlıca mantarı, yüksek miktarda amino asit içerir. Aminoasitler, vücudun protein dengesi için çok önemli olduğundan kanlıca mantarı protein açısından önemli bir besin kaynağıdır. Özellikle vejeteryan beslenenler için protein kaynağı olarak tercih edilebilir.Kanlıca mantarı, vücudumuzun ihtiyaç duyduğu kalsiyum, fosfor, demir, sodyum, potasyum ve magnezyum gibi mineraller ve B1, B2 ve C vitaminleri içerir. Mineral ve vitamin açısından da son derece faydalı bir besin olarak tüketilebilir.








0 yorum: