• Antep Usulü Patlıcanlı Kebap


    Gaziantep'ten aldığım yemek kitabından ve yeni dünya kebabından sonra kebap yapmak bir kolay geliyor ki anlatamam. Çok da lezzetli oluyor. Daha ne olsun..

    Malzemeler:

    • 1 kilo patlıcan
    • yarım kilo köftelik kıyma 
    • 1 çay kaşığı tuz ve 1 çay kaşığı toz karabiber
    • 2 adet kapya biber ve 2 adet büyüklerinden burun biberi , kabuğu ile 6-7 diş sarımsak
    • Eğer isterseniz ortasına soğan, domateste koyabilirsiniz. Ben koymadım

    Yapılışı:

    Patlıcanları soymadan 3 parmak uzunluğunda kesip, tuzlu suda beklettim. ( Orijinal tuzlu suda bekletme yok). Kıymaya sadece tuz ve karabiber koyarak yoğurun. Kebapların ağızlarını kapatacak şekilde yuvarlak şekil verin. Tepsiyi yağlayarak kenarına bir domates, bir patlıcan dizin. Mümkünse patlıcanları kapatsınlar. Gerçi pişerken kıyma küçüldüğünden açılıyorlar. Belki daha büyük büyük  yapılabilir köfteler. Boşluk kalan ortasına ben kapya biber , burun biberi kabuğu ile sarımsak koydum. Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında en az 50 dakika pişirdim. 50 dakikadan sonra başında durarak pişirin, 1 saati de bulabilir.  İşte bu kadar kolay.



2 yorum:

  1. uzmanamator dedi ki...

    nefis görünüyor elinize sağlık

  2. Ebemkuşağı dedi ki...

    Antep usulüyse lezzetine doyum olmaz. Ellerinize sağlık...