• Beyran Çorbası


    Orada yediğimde de çok beğenmiştim, kendim yaptım onu da çok sevdim. Bu fotoğraf 2. kez yaptığım çorbadan. Ata bile "anne iyi ki öğrendik bunun tarifini" diyor. Bu artık bizim evde sık sık yapılır. Yalnız şunu belirtmekte yarar var. Pulbiber ve salçası Gaziantep'ten. Bu nedenle yediğimize çok çok benzer olabilir. Tarif yine "dört mevsim gaziantep yemekleri" kitabından ancak ben salça ve tereyağ, zeytinyağı kullandım. Sarımsağı da ayrı pişirip, ezip ekledim.

    Malzemeler:

    • 1  kg kemikli boyun ve incik eti ( ben her ikisini de kullandım)
    • 1 baş sarımsak ( en az 8 adet vardı)
    • 1 su bardağı pirinç
    • 1 yemek kaşığı biber salçası (kesin biber olacak) 
    • 1 tatlı kaşığı ipek pul biber
    • tuz ve karabiber
    • 1 yemek kaşığı tereyağ, 1 yemek kaşığı zeytinyağı ( bu tarifte yok tabii :) 
    Yapılışı:
    1. Eti düdüklü tencere pişirin, 6 su bardağı su ile birlikte. Sarımsağı da soyup ayrı bir yerde pişirin. Pirinci de ayrı bir yerde pişirin.
    2. Sarımsak yumuşayınca ezip ( ben havanda ezdim ) , pişen etlere ekleyin.  Pirinci pişince etlere ekleyin. Bir taşım kaynatın.
    3. Üzerine tereyağ, zeytinyağı ile salça, pulbiber, tuz ve karabiber kaynatın. Yemeğe ekleyip 1 taşım daha kaynatın ve servis edin. 

3 yorum:

  1. Unknown dedi ki...

    sarımsağı bol. Ellerinize sağlık.

  2. Tarif ve anlatım için teşekkürler çok güzel olmuş. Oldukça işime yaradı diyebilirim. Acaba internette gördüğümüz bebek çikolatası gibi tatlılar nasıl yapılıyor?

  3. gulten dedi ki...

    Ellerinize saglık cok sevdiğim corbadır.