• Turp Çorbası - Kırgız Mutfağı


    Tarif Nevin hanımdan geliyor. Denemiş, çok beğenmiş, bana tarifini verdi. Nevin hanım da Kırgız bir tanıdıklarında yemiş bu çorbayı. Ben de hemen denedim tabii. Valla biz çok sevdik. Siz de denediğinizde seveceğinize eminim.

    Biraz değişiklik var tabii. Et suyu vardı tarifte ben sadece et suyunu değil etleri de kullandım. Kırmızı soğan kullandım ve havuç kattım. Bir bardakta süt ve 1 yemek kaşığı un tabii ki. Bence gerçekten son derece başarılı, bir o kadar da sağlıklı bir çorba oldu.

    Turpun faydalarından biraz bahsedersek :

    "Besin Lifi: Turp sağlıklı bir sindirim ve boşaltım sistemi için son derece önemli besin lifi bakımından oldukça zengin bir sebze. Yarım kase dilimlenmiş turp ortalama 1 gram besin lifi içerir. Belki bu oran size çok fazla gelmedi ancak uzmanların günlük olarak tüketilmesini önerdiği besin lifi miktarının %4’üne denk geliyor.
    Besin lifi sadece sindirim için değil aynı zamanda diyabet riskini azaltmak, kalp hastalıklarından korunmak, kolon kanseri riskini düşürmek içinde oldukça önemli bir gıda bileşeni.
    Folik Asit: Folik asit (folat, folisin veya B9 vitamini olarak bilinir) özellikle hamilelik döneminde ön plana çıkan bir B kompleks vitaminidir. Suda çözünen vitaminler arasında yer alan folik asit hamilelik döneminde düşük riskini azaltmaktan doğum kusuru riskini en aza indirmeye kadar çeşitli sağlık sorunlarından korunmak için önerilen vitaminler arasındadır.
    Folik asit üzerine yapılan çalışmalar bu vitaminin kolon kanserinden korunma, meme kanserini önleme, vitiligo tedavisi, diş eti sorunları, pankreas kanseri, gözde görülen sarı nokta hastalığını önleme gibi pek çok faydası olduğunu ortaya koyuyor.
    Folik asit aynı zamanda kırmızı kan hücresi üretimini destekleyerek anemiye karşı koruma sağlayan vitaminlerden biri."

    Malzemeler:

    • 3 adet dışı yeşil içi pembe olan turp
    • 1 adet orta boy kırmızı soğan
    • 1 büyük boy havuç
    • 1.5 litre et suyu ve 200 gr kadar kuzu eti.
    • 1 bardak süt ve 1 yemek kaşığı dolusu un
    • Etin yağı olduğu için soğanlar kavrulurken zeytinyağı
    • 1 yemek kaşığı dolusu domates salçası
    • tuz ve isterseniz karabiber
    Yapılışı:
    1. Etleri 2 litre suda pişirin. Ben düdüklü kullanıyorum. Pişene kadar 1,5 lt kalır :)
    2. Kırmızı soğanı yemeklik doğrayıp, 2 kaşık zeytinyağında güzelce kavurun. Üzerine salçayı ekleyip azıcık daha kavurun. Salçanın çiğ kokusu gitsin. Unu da kavurun onunda çiğ kokusu gitsin.
    3. Üzerine önce et suyunu atın. Unun salçanın açılmasını ve pürüzsüz olmasını sağlayın. Sonra etleri katın.   
    4. Küçük küçük doğradığınız havuç ve turpları katın. 1 bardak sütü katın. Tuzunu katın. Havuçlar ve turplar iyice pişene kadar pişirin. Kaynadıktan sonra en az 20 dakika pişirmişimdir.

4 yorum:

  1. lezzettramvayı dedi ki...

    ELİNİZE SAGLIK çok saglıklı bir çorba

  2. Ya çok değişik bir tarif ilk kez duyuyorum. Ellerinize sağlık...

  3. elinize sağlık :D

  4. Ada Deniz dedi ki...

    İlginçmi. Hiç aklıma gelmezdi...