• Tokyo Japonya Dikkat Edilmesi Gerekenler

     
     
     
     
    Tokyo, Japonya. Kesinlikle başka bir dünya. Hatta başka bir gezegen. Havalimanına indiğinizde fark ediyorsunuz bunu. İlk tuvalete girdiğinizde fark ediyorsunuz. Bu kadar temiz, bu kadar düzenli başka bir yer görmedim ben. Çok kalabalıklar. 35 milyon insan yaşıyor Tokyo'da. Az bir alanda çok insan. Bazen gerçekten karınca sürüsünü andırıyorlar. Fakat öyle bir düzen kurulmuş ki her yer sessiz. Bir birlerine inanılmaz saygılılar. Dediğim gibi Japonya'ya ayak basar basmaz kültür şokuna uğrayacaksınız.
     
    Japonya'nın nüfusu 130 milyon, yüzölçümü ise 380.000 kilometrekare. Nüfusu Türkiye'nin neredeyse iki katı, yüzölçümü ise bununla ters orantılı olarak yaklaşık yarısı. Dolayısıyla kilometrekare başına düşen insan sayısı Türkiye'dekinden hayli fazla. Bu nedenle insanlar küçücük alanrda yaşıyor. Örneğin bizim tercümanımız şehir merkezinde yaşadığı için 18 m'lik bir evde yaşıyordu. Bize yardımcı olan başka bir Türk arkadaşımız ise 36 m2'lik bir evde yaşıyordu. Tokyo'da evlerde genelde yemek pişirilmiyor. Dünyada en çok restoran Tokyo'da. Bize tercümanlık eden arkadaşım hemen her gün yeni bir restoran öğrendiğini belirtmişti.
     
    Japonlar genelde gülmeyen insanlar. Genelde gece dışarı çıktıklarında ve alkol aldıklarında eğlenir ve gülerlermiş. Ayrıca zorla yıllık izine gönderiliyorlarmış. İş onlar için önemli. Sakın çalışan bir insana ( örneğin garson) kızsanız bile bağırmayın. Çok çok üzülüyorlarmış.
     
    Bu postta dikkat edilmesi gerekenlerden bahsetmek istiyorum ben . Bence bir ülkeye gitmeden önce o ülkede dikkat edilmesi gerekenleri mutlaka okumalısınız.
     
    1) Japonlarda İngilizce bilen çok az. Gerek duymamışlar İngilizce öğrenmeye. Bu konuda zorlanacaksınız. Genelde ülkede yaşayan diğer yabancılardan yardım alabilirsiniz. Biz şanslıydık Türkçe bilen dünya tatlısı bir tercümanımız vardı. Bu nedenle çok keyifli gezdik Tokyo'yu.
     
    2) Ülkeye girerken bir form dolduruyorsunuz. Ülkeye geliş amacınız, konaklayacağınız yer, konaklama süreniz gibi. Çok zorlanmadan doldurabilirsiniz. Gerçek bilgileri verdikten sonra da sorun olacağını düşünmüyorum.
     
    3) Tokyo pahalı bir şehir. Bu nedenle hazırlıklı olun. Gerçekten pahalı.
     
    4) Tokyo'da yer sıkıntısı nedeniyle normal büyüklükte odası olan bir otelde kalmayı hayal etmeyin :) Genelde bizim standartlarımızdan çok daha küçük odalara sahip oteller. Ütü kullanmaya ihtiyacınız var ise de yanınızda getirin. Oda da ütü var ancak nevresim ütüsü olabilir ancak :)
     
    5) Japonca yazısı nedeniyle ve ayrıca İngilizce bilmemeleri nedeniyle metrolarda zorlanabilirsiniz. Japonca'da anlayacağınız bir kelimenin çıkacağını hiç ama hiç düşünmüyorum. Telefon kartı almakta zor. Bu nedenle ben havaalanından pocket wifi kiraladım. Türkiye'ye geri dönerken de geri verdim. Pocket wifi aşağıdaki şirketten kiralamıştım. Kredi kartınıza bloke koyuyorlar. Sonrasında geri ödeniyor ancak bilginiz olsun. Çok çok faydasını gördüm. Bir çok işimi kendim hallettim. Size başka bir postta foursquare'nin kullanımı da anlatayım. Bence bunu mutlaka yapmalısınız. Metro ve otobüs hatlarında Google maps'in uygulamaları son derece ama son derece faydalı oluyor. Bu uygulama Japonlar'dan alacağınız bilgilerden daha yararlı bir uygulama :) Bir yer sorduğunuzda sizin telaffuzunu da anlamıyorlar. Acayip zaman kaybı ve benim için stres kaynağı :)
     
     
     
    6)  Tokyo'da 2 adet havaalanı var. Ben Narita havaalanına inmiştim. Narita havaalanı Tokyo'ya oldukça uzak bir noktada. Tokyo'ya sakın taksiyle gelmeye kalkmayın. Hatta zorda kalmadıkça Tokyo'da hiç taksi kullanmayın. Gerçekten çok pahalı. Gerçi binerseniz de şoförlerin ne kadar nazik olduklarını ve taksilerin içinin dantel, kar beyazı örtülerle düzenlenmiş olduğunu göreceksiniz ama yine de değmez. Metro ile merkeze gelebilirsiniz. Narita express kartı alıp yaklaşık 1 saatte Tokyo'ya gelebilirsiniz. 
     
    7) Şehir içinde SUICA kartı tercih edin. Hem metroda hem de otobüslerde geçerli bir kart. Alması ve doldurması son derece kolay. Bittiği zaman doldurarak istediğiniz kadar kullanabilirsiniz. Bu kart bazı süpermarketlerde yada içecek almak istediğiniz büfelerde de geçiyor. Ben hatta içinde kalan son para ile havaalanında içecek almıştım.  Bu kartın ücreti 2000 Yen. Otomata 2000 yen koyduğunuzda ve kart istediğinizde kartı basıp size veriyor. Ödediğiniz bu 2000 Yenin 500'ü depozito bedeli, yani ülkeden çıkarken havaalanında kartı teslim ettiğinizde ödediğiniz bu depozitoyu geri alabilirsiniz. Ben vermedim hatıra bıraktım.
     
    8) Tuvaletler acayip temiz ve acayip konforlu. Ayrıca her yerde bulabilirsiniz. Çok önemli bir detay ama tuvaletlerin konforunu burada anlatmayacağım tabii ki :) siz gidince gözleriniz ile görün.
     
    9) Sokaklarda sigara içmek yasak, ama mekanların içinde içmek serbest. Bu bana çok acayip gelmişti. Sokaklarda da sigara içmek için ayrılan yerler var. O bölmelerin arkasına geçip sigara içebilirsiniz.
     
    10)  Telefonunuzu şarj etmeniz pek mümkün olmuyor. Sadece 1 yerde şarja koymama müsaade ettiler. Bu nedenle yanınızda yedek batarya yada taşınabilir şarj cihazı alın.
     
    11) Yağmura yakalanma olasılığınız çok yüksek. Bu nedenle yağmurluk, çantanızda taşıyabileceğiniz bir şemsiyeyi yanınızda götürmeyi unutmayın.
     
    12) Çeşmelerden su içebilirsiniz. Yada marketlerden şişe ile su alabilirsiniz.
     
    13) Voltaj Türkiye'dekinden farklı. Amerikan prizleri de uymuyor . Bu nedenle havaalanından dönüştürücü almanızda fayda var. Ben hangi ülkeye gidersem gideyim her işimi havalimanında hallediyorum. Sonraya bıraktığımda her bir detay için farklı yerlere gitmek zorunda olduğum için sorun yaşayabiliyorum. Bu nedenle sizde havalimanında en az 1 gün yetecek kadar para bozdurma, telefon kartı alma yada pocket wifi kiralama, metro ve şehir haritası, dönüştürücü gibi elzem olan şeyleri havalimanında halletmeye çalışın.
     
    14) Tabii ki para birimi yen. Para çevirmeniz gerekiyor ve dolar Euro geçmiyor :(
     
    15) Sağlık ile ilgili sorun yaşamadık ama konsolosluğun sayfasında bu bilgiyi notlarımın arasına almıştım. "Tokyo’da genellikle yabancıların gittiği ve çalışanlarının çoğu İngilizce konuşabilen özel bir klinik (Tokyo Clinic) bulunmaktadır."
     
    16) Ülkeye gıda maddesi sokmak yasak. Gerçi biz karper peynir ve zeytin soktuk. Almadılar bizden. Japonya'da otelde kahvaltıda zorlandık. Domates, peynir salatalık falan yok. Peynir deyince toz permasan gösterdiler. Kahvaltıda balık ve patates salatası yedik. Ben 3. gün alıştım. Kahvaltıda balık yemek de normal ve lezzetli geldi :)  
     
    17) Japonya'da trafik sağdan akıyor. Bu nedenle araç kiralamayı düşünüyorsanız, trafikte zorlanabileceğinizi düşünüyorum. Ama tüm ülke raylarla donatılmış durumda , her yere trenle ulaşabilirsiniz.
     
    18) Japonya'da hırsızlık olmuyor. Ancak çok turist olan bölgelerde yine de dikkat etmeniz gerekli. Örneğin Asakusa bölgesindeki Sensoji tapınağına giderken sağlı sollu hediyelik eşya ve geleneksel Japon yiyecekleri satan dükkanlar var. Bu bölge çok turistik bir bölge. Bu bölgede dikkat etmeniz gerekiyor.
     
    Ne çok yazdım. Hiç bir ülke için bu kadar dikkat edilmesi gerekenler yazmamıştım. Umarım faydalı olur.
     
    Üstteki resim ve alttaki video Asakusa bölgesinden.
     

0 yorum: