• Evde Elma Sirkesi Yapımı


    Bu aralar herkes yapıyor biliyorum ama bu blog aynı zamanda benim yemek tarifi defterim :)

    Ekim ayında yaptığım sirke sağda duruyor. Çoktan süzülmüş şişelenmiş. Soldaki de tekrar sirke olacak. Yapımı çok kolay. Lezzeti gerçekten süper. Sabah aç karnına 1 yemek kaşığı içiyoruz, ev yapımı olduğu için yada belki de bizim midemizde sorun olmadığı için mide ağrısı da yaşamadık.

    Üzerindeki mendilde eşimin ceket mendili :)

    Yapılışı:

    Yarım kilo ilaçsız, doğal yetiştirilmiş elmayı, kabuğu çekirdekleri ile 4'e bölüp şişenin içine atın. İçine endüstriyel olmayan 1 yemek kaşığı bal koyun. Ben Datça'dan getirtiyorum. 1 tatlı kaşığı da işlenmemiş tuz koyun. Şişenin üstünü mendil, tülbent ne varsa örtüp lastikle tutturun. Karanlık güneş almayan bir yere koyun yada güneş almasını engelleyecek şekilde torbaya , beze sarabilirsiniz. Elmalar dibe çöktüğünde sirkeniz olmuş demektir. Benim sirke en az 1 ay durdu. Üzerine tarih yazan etiket yapıştırmıştım. Bu arada sirkenin yüzeyi küf tutabilir . Üstünden küfü, içinden elmaları çıkarıp, yine tülbent yardımı ile süzün. Şişeleyin. Sirkeniz hazır.

    Bu kadar organik ürünle tabii güzel olacak diyeceksiniz. Bence normal elma ve bal ile yapsanız bile satın alınan işlenmiş sirkelerden bin kat iyidir.

2 yorum:

  1. Unknown dedi ki...

    Ellerinize sağlık.. Evden hiç eksik etmemek gerek..
    Sevgiler..

  2. Ada Deniz dedi ki...

    Afiyetle tüketin...