• Girit Ezme


    Kesinlikle misafir masalarınızın vazgeçilmez tariflerinden biri. Son derece lezzetli. Bu mezeyi damak zevkinize göre içindekilerde değişiklip yapıp değiştirebilirsiniz. Ancak vazgeçilmez olan  2 çeşit peynir kullanılması ve mutlaka içine ceviz girmesi. Ben içine antep fıstığı ve fındık da badem ekledim. Siz isterseniz fıstık ve file badem de kullanabilirsiniz. Tamamen sizin zevkinize kalmış . Ama ceviz kullanmayı unutmayın :)

    Malzemeler:


  • 150 gr tam yağlı beyaz peynir (kalın bir dilim )
  • 3 yemek kaşığı kaşar loru (tepeleme)
  • 1 çay bardağı kadar ceviz içi
  • 1 çay bardağı kadar fındık
  • 3 yemek kaşığı kadar antep fıstığı
  • 4 yemek kaşığı zeytinyağı ( zeytinyağını seviyor , arttırabilirsiniz )
  • 2- 3 diş sarımsak
  • isteğe göre kırmızı pul biber ve dereotu ( ben dereotunu kullandım.)

  • Yapılışı:
    1. Beyaz peyniri ve kaşar lor peynirini derin bir kase içine alın. Ezin ve karıştırın. Zeytinyağını ve çok az tuzla dövdüğünüz sarımsağı da ekleyerek peynirlere karıştırın.
    2. Cevizlerin ve fındıkların yarısını, antep fıstığının 1 kaşığını havanda dövün. yağı çıksın ki lezzet katsın. Diğer cevizler ve fındığı bıçakla küçültün. Hepsini karıştırın. İnce ince kıydığınız dereotunu da ekleyin.
    3. Zeytinyağını seviyor. Biraz daha yumuşak kıvamda olmasını isterseniz bir miktar daha zeytinyağı ekleyin ve karıştırın. İçine koyduğunuz çerezlerle süsleyin ve servis yapın.

13 yorum:

  1. Unknown dedi ki...

    Hııııımmmm çok lezzetli bir mezeye benziyor ellerinize sağlık

  2. Unknown dedi ki...

    Hııııımmmm çok lezzetli bir mezeye benziyor ellerinize sağlık

  3. lezzettramvayı dedi ki...

    bayıldım elinize saglık

  4. Fincan Teyze dedi ki...

    eminim çok değişik ve güzel bir lezzettir. denemek için sabırsızlanıyorum... ellerinize sağlık
    http://fincanteyze.blogspot.com.tr/

  5. mutfagabuyrun dedi ki...

    çok lezzetli görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

  6. Hem çok kolay, hem de içindeki ceviz, badem, fındık dolayısıyla oldukça lezzetli görünüyor. Elinize sağlık, sevgiler...

  7. nily21 dedi ki...

    elinize sağlık

  8. audrey dedi ki...

    değişik bir meze olmuş :-)

  9. Unknown dedi ki...

    Enfes görünüyor elinize sağlık

  10. Unknown dedi ki...

    Peynir benim vazgeçilmezlerim arasındadır.. Bu yüzden bu mezeye bayıldım. Ellerinize sağlık...

  11. Nefis görünüyor (:

  12. vişnap dedi ki...

    Çok güzel bir meze epeydir yapmamıştım hazır tam yağlı peynirimde varken yine yapayım.Eline emeğine sunumuna sağlık harika görünüyor afiyetler olsun..

  13. Sosyal Medya Kafe dedi ki...

    Ellerinize sağlık :) Meze nefis görünüyor.