• Limonlu Labneli Cheesecake




    Limonlu, labneli tariflerle devam edelim. Son derece başarılı bir tarif oldu. Evdekiler ilk lokmada hımm, mııım gibi sesler çıkarmaya başladılar. Limon sosunu kremalı yapmamdan kaynaklandı diye düşünüyorum. Bundan sonra bu yöntemle yapmaya devam edeceğiz bakalım. Bu tarif de sanıyorum evde pek bir sık yapılacak bundan sonra. Mutlaka deneyin yanılmayacaksınız. Tarifi Özgür Şef'ten aldım arkadaşlar. Ben bir kaç yerinde değişiklik yaptım, örneğin bisküvi az göründü ilave ettim, ayrıca ben sosta jelatin kullanmadım aşağıdaki tarifi uyguladım.
    https://www.youtube.com/watch?v=tdzJji3y3ck

    Malzemeler:
    • Tabanı için 1.5 paket eti burçak bisküvi ve 2 yemek kaşığı erimiş tereyağ
    • Muhallebi kısmı için :200 gr'lık labne peynir, aynı gramajda suyu alınmış yoğurt yaklaşık 3 yemek kaşığı, yada 200 gr'lık süzme yoğurt, 3 yumurta, 1 çay bardağı şeker, 3 yemek kaşığı un, 1 limonun kabuğunun rendesi
    • Limonlu sosu için: 200 ml krema, 2 limonun suyu, 1 limonun kabuğu, 1 paket vanilya, 3 silme yemek kaşığı  nişasta, yarım çay bardağı şeker, 1 çay bardağı su
    Yapılışı:

    1. Burçak bisküviyi rondodan geçirin. Erittiğiniz tereyağı üstüne dökün ve elinizle tüm bisküviye bulaşmasını sağlayın. Bu karışımı kelepçeli kek kalıbınızın tabanına elinizle bastıra bastıra yayın. Eşit olsun hatta mümkünse azıcık kenar kısımları kalın olsun.
    2. Muhallebisini hazırlamak için yumurtaların sarılarını ve beyazlarını ayıralım. Sarılarını şeker ile krema kıvamına gelene kadar çırpalım. Üstüne Labne peyniri, yoğurdu, atın karıştırmaya devam edin. Ununu, limon kabuğu rendesini de atın, karıştırın. 3 yumurtanın beyazını kar gibi oluncaya ve kabı ters çevirince dökülmeyecek kadar çırpın en az 5 dakika. Sonra yumurtanın beyazını bir kaşık yardımı ile muhallebinin içine yedirin. Beyazını söndürmeden, yavaş yavaş , havalı havalı karıştırırarak. Bu karışımı bisküvili tabanın üstüne dökün.
    3. Hazırladığınız bu pastayı şimdi pişireceğiz. Muhallebimiz çatlamasın diye su dolu tepsi içinde pişireceğiz ancak kelepçeli kap su çekebilir diye öncelikle başka bir tepsiye koyun. Sonra başka bir tepsiye oturtun. Bu tepsiyi 1 parmak kadar su ile doldurun. Bunun nedeni muhallebi kısmı pişerken çatlamasın. Yaklaşık 160 derecede 35-40 dakika pişireceğiz. Üstü hafif kızaracak.
    4. Limonlu sos için tüm malzemeyi puf puf edene kadar pişiriyoruz. Sürekli karıştırarak soğumasını sağlıyoruz. Daldırdığımızda parmağımızı yanmıyorsa tabanın üstüne dökebiliriz demektir. Bu arada pişen muhallebili tabanımızın da soğumaya başlamış olması gerekiyor.
    5. Buzdolabında 3 saat kadar dinlendirdiğimizde cheesecake'imiz hazır olmuş demektir.  


17 yorum:

  1. sahika dedi ki...

    bayılırım cheesecake'e :) elinize sağlık..

  2. En sevdiğim cheese kek limonlu olanlar. Harika tarif olmuş ellerinize sağlık.

  3. LerzanKaradan.com dedi ki...

    ben çok seviyorum limonlu olduğu zaman çok hafif olduğu gibi yerken de baymıyor :) bu da daha çok yememe sebep oluyor
    ellerinize sağlık

  4. limon aromasını çok severim. Güzel bir tarif. Elinize sağlık

  5. Gülşah önen dedi ki...

    Cok guzel gorunuyor cheesecake cok severim ama bir türlü deneyemedim

  6. offf off çok güzel görünüyor ellerinize sağlık

  7. icimdeki yolculuk dedi ki...

    elinize sağlık çok severim limonlusunu yapmamıştım hiç

  8. Ada Deniz dedi ki...

    Yumurta kokmuyor mu? Ya da ben yumurtayı sevmediğimden ilk dikkatimi çeken o oldu....

  9. Unknown dedi ki...

    Ellerinize sağlık... Keyifle ve sevilerek tüketildiğine eminim... Sevgiler..

  10. Nilaycığım nefis lezzetli görünüyor.Paylaşımınız için çok tşk ederim.Ellerinize ve yüreğinize sağlık.Sevgiler

  11. Unknown dedi ki...

    Her çeşidi ayrı güzel ama limon aroması ayrı bir ferahlık veriyor. Ellerinize sağlık.

  12. audrey dedi ki...

    ben sade yapıyorum bunu da deneyeceğim..

  13. durutarifler dedi ki...

    Yumurta zaten pişiyor yumurta kokusu olmuyor Saadet Uslu'cum

  14. durutarifler dedi ki...

    Yorumlar için teşekkür ederim arkadaşlar

  15. Elinize saglik ne guzel bir tarif...

  16. Elinize sağlık, en sevdiğim (:

  17. pasta caddesi dedi ki...

    Çok güzel bir tarifmiş, ellerinize sağlık

    sevgiler

    tolunay