• Kurutulmuş Domates Mezesi


    Kuru domatesi gerçekten çok seviyorum. Mezeye de çok yakışıyor. Sofranızda hem değişik hem lezzetli bir meze arıyorsanız deneyebilirsiniz.

    Malzemeler:
    • Bizim Özhan marketlerde satan kadar yani 250 gr. kadar kuru domates. Ancak onların ki yağda bekletildiği için yumuşak oluyor. Eğer sizinkiler sert ise yumuşayana kadar kaynar suyun içinde bekleyecek. Çok parçalanmayacak en fazla 2'ye bölebilirsiniz.
    • 10-12 adet Yeşil zeytin
    • 1'er kahve fincanı kadar ceviz ve badem ( ceviz mutlaka olmalı badem şart değil, sadece cevizse ölçü 2 katı )
    • 3 diş sarımsak
    • 2 yemek kaşığı kadar sirke
    • zeytinyağı ( ben çok koymadım, domates kurusunun içinde olduğu yağı kullandım. Domates kurusunun lezzeti yağa geçmişti zaten )
    • 1 avuç kadar dereotu,1 avuç kadar maydanoz
    • Tuz , istediğiniz çeşit baharat. Ben tuz dışında başka bir şey kullanmadım.Pul biber fena olmaz valla.
    Yapılışı:

    Yumuşamış olan kuru domatesleri 2'ye bölerek bir tabağa alın. Elinizle kırdığınız cevizleri ve bıçak yardımı ile doğradığınız bademleri katın. Maydanozunu, dereotunu ince ince kıyıp katın.  Zeytinlerin çekirdeklerini çıkarıp ince ince kesip katın. Bir bardağın içinde tuz, zeytinyağı, dövülmüş sarımsak, sirkeyi çatal yardımı ile çırpıp domateslerle iyice karıştırın. Biraz da beklesin ki tatlar karışsın.

12 yorum:

  1. lezzettramvayı dedi ki...

    bayılırım kuru domatese ve faydası coktur. elinize saglık .Sevgiler

  2. böyle tatlara bayılıyorum =)

  3. Bakımlı Ginepig dedi ki...

    Bayılırım kurutulmuş domatese, ellerinize sağlık :)

  4. çatlakkafe dedi ki...

    ellerinize sağlık

  5. çatlakkafe dedi ki...

    ellerinize sağlık

  6. audrey dedi ki...

    çoğu kişi seviyor ama ben pişmiş ve kuru domates sevmem taze tercih ederim .-))

  7. Ada Deniz dedi ki...

    O kadar kışlık hazırlıyorum bir şu domates kurusu işine bulaşmadım nedense. Ama sevenleri çok...

  8. durutarifler dedi ki...

    Domates kurusunu yapmak çok zor. Hemen sinekleniyor. Çok iyi bakmak takip lazım.
    Ben denedim olmamaıştı :)(

  9. hdidem95 dedi ki...

    çok sevdiğim bir tarif ellerine sağlık afiyet olsun..

    www.hadisofraya.com

  10. Adsız dedi ki...

    Elinize saglik guzel gerçekten

  11. Nefis görünüyor (:

  12. Unknown dedi ki...

    Elinize sağlık /Yemek-tarifleri/