• Bulgurlu Yeşil ve Sarı Kabak Dolması



    Bu aralar hemen hemen tüm yemeklerime pirinç yerine bulgur katmaya başladım. Ispanağa falan acayip yakışıyor. Denemenizi tavsiye ederim.

    • Yeşil ve sarı kabak ( 6 tane yaptım. ) Biraz içim artı. Onunlada yaprak sardım az bişi
    • 300 gr kadar kıyma
    • 1 kahve fincanı bulgur
    • 1 küçük domates rendesi
    • tuz, bol nane ( 2 yemek kaşığı) , ben bunada yenibahar koyuyorum.
    • bir avuç maydonoz ince ince doğranmış
    • 1 yemek kaşığı salça
    • 1 büyük soğan rendesi
    1. Kabakların kabuklarını soymadan içlerini çıkartın. Ben içlerinden de hemen mücver yaparım.
    2. kıyma, bulgur, rendelenmiş soğan, domates rendesi, tuz, baharatı , maydonuzu elinizle bir güzel yoğurun.
    3. Kabakların içine doldurun. Tencereye dizin. Salça su ve zeytinyağını ocakta kaynatın. Sıcak sıcak dolmaların üstüne gezdirin. Yaklaşık 30 dakika bulgurlar pişinceye kadar pişirin.

6 yorum:

  1. kış güneşi dedi ki...

    bende bulguru çok yakıştırırım hele dolmaya güzel olur eline sağlık canım

  2. Melislicious dedi ki...

    ben de aynen senin gibiyim bu aralar, pirinç pilavını bile mümkün olduğunca yememeye çalışıyorum, dolmaya bulgur koyuyorum hatta anneme de öyle yapmasını rica ediyorum:)))
    dolmaların acayip güzel renkli ve sağlık dolu gözüküyorlar
    ellerine sağlık!

  3. mutfagabuyrun dedi ki...

    ellerine sağlık canım.efis olmuş nefiss.sevgiler.

  4. sevda s. dedi ki...

    Bulgurlu dolmayı çok severim :) Eline sağlık

  5. Unknown dedi ki...

    Sari kabagi nerde bulabilirim?

  6. durutarifler dedi ki...

    Sarı kabak Bursa'da pazarlarda da marketlerde de var. Acaba sizin bulunduğunuz bölge de de var mı ?