• Mamografiden Korkutanların Vebali Boynuna

     
     
    Mart ayında 43 yaşında olacağım. Kadın doğum doktorumun önerisine rağmen ( her sene smear mutlaka yaptırırım) bu yaşa kadar mamogrofi yaptırmaktan hep çekindim. Yok çok acıtıyormuş, yok mamogrofi çektirirsen meme kanserine yakalanma riskin artıyormuş diye.

    En sonunda mamografi yaptırmak zorunda kaldım. Tabii önce doktorumun beni ikna etmesi gerekti. Doktorum sağolsun bir güzel anlattı. Meme kanseri görülme sıklığı  Türkiye'de şu anda %12 imiş. Buna rağmen meme kanserinden ölüm toplumun bilinçlenmesi ve bu konunun çok üstünde durulması nedeniyle %30' a kadar azalmış. Mamografide aldığın ışın uçakta 45 dakika boyunca uçmayla eş değermiş. Mamografiden aldığın ışın ile kanser olma riskin yıldırım çarpmasıyla ölme riskin kadarmış. Yani milyonda bir. Ama mamografi ile erken teşhis sayesinde meme kanserinden kurtulma şansın ise %90 ile %99 arasında imiş.

    Neyse ikna oldum mamografinin yolunu tuttum. Sıramı beklerken sürekli "Allahım umarım anlattıkları kadar acımaz" diye dua ediyorum. Sıram geldi ve mamografimi çektirdim. Çıktığımda bu muymuş dedim ya. Değermiymiş insanları acıyor diye korkutmaya.  Ve arkadaşlar inanın kesinlikle anlattıkları gibi değilmiş. Boşu boşuna korkmuşum bunca zaman.

    Sonuç

    Biz kadınları mamografi çektirmekten korkutan herkese vebali boynunuza diyorum. Kendimden utanıyorum. Biz okumuş kadınlar böyle yaparsak diğerleri ne yapsın. Her sene mamografimi ve 6 ayda birde ultrasonumu çektirmeyi ihmal etmeyeceğime kendi kendime söz veriyorum. Bu yazıyı da yazmayı topluma borç bildiğim için yazıyorum.

8 yorum:

  1. Adsız dedi ki...

    Merhaba Nilay, umarım ciddi hiç bir şey çıkmaz.
    Herhangi bir olaydan korku yaratmak, korku yaratanın duygu tatminini sağlıyor, ben de vebali onların boynuna diyorum.
    Aklıma annemin başından geçen bir olayı hatırlattı konu başlığın.Yıllar önce çok genç yaşta bazı hastalıklara yakalanmış, incelemeler sırasında da baryum içmesi gerekmişti.Kapıda bekleyen bir kadın, sırası gekmek üzere olan diğer kadını korkutuyormuş, çok kötü, nasıl yapacaksın vs diye.Annem de, yaşadığı zorluğa rağmen demiş ki; 'İşte, şimdi içeriden yeni çıktım, gözlerinizle gördünüz.Ben yeni içtim, bu hanıma mı bana mı inanacaksınız?Korkmayın, hiç de söylediği gibi değil'diye cesaret vermiş ve o kadın çıkana kadar da beklemiş.
    Korkutmayı seven kadar cesaret vermeyi isteyenler de var.
    Güzel haberlerini almak dilekleri ile.Sevgiler.

  2. Unknown dedi ki...

    mammografinin acıttığına dair hiçbirşey duymamıştım ama demek böyle olduğunu düşünenenler var.neyse ki aksini ispatlamışsınız.tebrik ederim,sağlıkla.

  3. Cok guzel bilgilendirici aciklamali bir post yapmissiniz..Bunu kadinlarimizin okumasi lazim ki korkmasinlar..Ben her iki senede 1 cektiriyorum burada belli yas sonrasi hukumet kagit gondererek cagirir bayanlari memogram icin..Korkulacak birsey olamdigi gibi, saglik acisindan da cok onemli..Sevgiler diyorum!

  4. neslice tarifler dedi ki...

    Endişesi olanlara bu yazınızdan bahsedicem. Bilgilendirme için sağolun.

  5. Narince dedi ki...

    Ben de korkuyorum, ama gitmeli.

  6. birsence dedi ki...

    korkuyoruz ama kaçamayacağımız kaçmamaız gerekn birşey...belki bir kaç yıla daha kolay bir teknik bulurlar ...

  7. Nilaycım; çok iyi etmişsin bu bilgilendirmeyi vermekle. Baze ben de olumlu olarak paylaşırım bu tür bilgilerimi. Ben açık kalp ameliyatımı bile masal anlatır gibi anlatmıştım:) Bilinç çok önemli, özellikle sağlık alanında. Kalemine sağlık Nilaycım..Geçmiş olsun..

  8. maviye iz süren dedi ki...

    Annem sık sık çektiriyor ve o kadar korkulacak bişey olmadığını biliyorum,korkanlar için de yüreklendirici bir post olmuş,teşekkürler,bu arada yeni şablonunda çok hoş olmuş:)
    sevgiler