• Zeytinli Rulo Poğaça

    Ben poğoçalarımı çok düzgün yapamadım. Sizler daha güzel yapabilirsiniz. Birde rulonun içine zeytinleri nasıl adil bir şekilde dağıttığımda fotoğaftan açık açık görünüyor. Bir yerde fazla, bir yerde az :)) Siz bana bakmayın . Zeytinli tarifleri sevenler için güzel bir alternatif.

    Zeytinlerin çekirdeklerini bu sefer, çekirdek çıkarıcı ile çıkardım. Genelde zeytinleri rondodan geçirir içinden çekirdekleri ayıklardım. Bu sefer bütün bütün daha güzel oldular. Bendeki ev aleti hem ceviz fındık kıracağı, hem de çekirdek çıkarıcı .

    Malzemeler:


     
    •2 yumurta (1 tanesinin sarısı ayrılacak)
    •125 gr margarin veya tereyağ (ben tereyağ kullandım)
    •1/2 bardak sıvı yağ
    •1 adet kabartma tozu
    •1 bardak yoğurt
    •Alabildiğine beyaz un (beş bardak kesin vardır.)
    •İçi için: 1 tabak dolusu zeytin içi

      
    Yapılışı:

    1. Un ve 1 yumurta sarısı hariç tüm malzemeyi karıştırın. Sonra azar azar elinize yapışan ama çok da cıvık olmayan bir yumuşak bir hamur elde edene kadar un koyun.
    2. Hamuru iki parçaya bölün. Tezgahın üstünde dikdörtgen olacak şekilde ister merdane ile ister elinizle 1 cm kalınlığında açın. Hamur zaten büyük olmayan bir hamur oluyor. Zeytini de ikiye bölerek dikdörtgenin kenarına koyun. Rulo şeklinde sarın. 2 parmak kalınlığında keserek yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin.
    3. Üstlerine yumurta sarısı sürün ve 200 derecede üsteleri kızaran kadar pişirin.

9 yorum:

  1. mutfagabuyrun dedi ki...

    bence çok güzel canım.zeytinide severim.ellerine sağlık.öpüyorum.

  2. Unknown dedi ki...

    Zeytinli hamurişlerini çok seviyorum..
    Nasıl canım offf..:))
    Ellerine sağlık canım..
    Sevgiler.

  3. özlem dedi ki...

    zeytinli hamur işlerini çok seveim ellerine sağlık. mutlu bir hafta sonu geçirmeniz dileğiyle.

  4. Ferkay dedi ki...

    ÇOK GÜZEL NİLAYCIM ZEYTİNLİ TAM BENLİK..
    LLERİNE SAĞLIK.
    SEVGİLER..

  5. Bir Dilim Düş dedi ki...

    Ben çok yakıştırıyorum zeytini poğaçalara,açmalara, ekmeklere ellerine sağlık canım.

    Sevgiler,
    Evren

  6. Betül İnce dedi ki...

    Haklısın bütün koyunca zeytinleri adil olmuyor dağılım:)
    Ellerine sağlık.

  7. Unknown dedi ki...

    çok güzel görünüyor sevgili adaşım ellerine sağlık...

  8. Nilgün dedi ki...

    Evde olmadığım için blog arkadaşlarımı ziyaret edemiyorum. Eve gidince tariflere daha detaylı bakacağim. Ellerine sağlık Nİlay'cım..

  9. fatma dedi ki...

    zeytinli poğaçalar farovilerimdir bunun görüntüsü de çok güzel ellerine sağlık eminiz tadıda oyledır