• Muhallebili Kurabiye


    Geçen gün Ata , kankisi Efe'nin evinde muhallebili kurabiye yemiş. Efe'nin annesi gıda öğretmenliği yapıyor ve harika şeyler yaratıyor. Öğrencilerinin de Türkiye çapında birincilikleri var. Benim kurabiyem onun ki kadar güzel olmadı çünkü benim muhallebim kurabiyenin içinden akmadı. Daha sulu kıvamlı yapmak lazım ki, ısırdığınız zaman kurabiyeden muhallebi aksın.

    Kurabiyenin üstüne pudra şekeri dökmek gerekiyor ama ben görüntüsü çıkabilsin diye dökmeden foto çektim. Bu görüntüyü bile zor yakaladım.

    Malzemeler:

    • 250 gr oda ısısında tereyağı ve margarin. Artık tamamen tereyağ kullanamıyorum bu aralar kokuyormuş   gibi   geliyor. Tabii benim tereyağlar ya Erzurum'dan yada Trabzon geldiği ve halis mulis tereyağını unuttuğumuz için kokulu kokulu geliyor.
    •1/2 su bardağı pudraşekeri
    •1 yumurta sarısı, yumurtanın akını muhallebinin üstüne sürüyoruz.
    •1 paket vanilya ve kabartma tozu
    •Yaklaşık 3 bardak un

    Muhallebisi içinse: 1 su bardağı un , 1 su bardağı şeker, 1 litre süt. Siz bence yarım su bardağı un yada nişasta koyun.Ben de bir daha sefere öyle yapacağım. Çünkü muhallebinin kıvamı koyu oldu.

    Yapılışı:
    1. Önce hamuru için tüm malzemeleri karıştırıp yoğuruyoruz. Kenarda dinlendiriyoruz. Elinize yapışmayan bir kıvam olacak biliyorusunuz.
    2. Muhallebisi için malzemeleri karıştırıyoruz. Pof pof yapmaya başlayınca biraz daha karıştırıp altını kapatıyoruz. İçine el blandırı daldırıyoruz. Yaklaşık 5 dakika kadar çırpıyoruz.
    3. Hamuru elimizde tuvarlak şekilde açıp muhallebiden koyuyoruz. Hamurun uçlarını üstte birleştiriyoruz. Burada önemli olan hamurun patlamaması . Hamur patlarsa muhallebi içinden akar ve hiç de güzel olmaz. Tepsiye dizdiğimiz kurabiyelerin üstüne yumurta akı sürüyoruz.
    4. 170 derece de yaklaşık 20 dakika üstü hafif pembeleşene kadar pişiriyoruz. Soğuyunca üstüne pudra şekeri döküyoruz.

2 yorum:

  1. ellerine sağlık canım.fotoğrafı çekerken flaşın önüne ikiye katladığın küçük bir parça beyaz peçete tutarsan parlama yapmadan flaşla fotoğraf çekebilirsin canım.sevgilerimle...

  2. Betül İnce dedi ki...

    Ben de bu kurabiyeyi denemek istiyorum ama bir türlü olmadı. Eminim seninki de çok lezzetlidir, ellerine sağlık.

    Sevgilerimle.