• Portakallı Kek




    Kış bitmeden yapın derim. Son derece lezzetli ve bir o kadar da yumuşak oluyor.

    Teflon ve silikon kek kalıbı kullanmak istemediğim için borcam kek kalıbında yaptım. Ortası delik olmayan bir kek kalıbı olduğu için kek biraz zor pişti. 40 dakika yetmedi. Haberiniz olsun.

    Malzemeler:

    •1 su bardağı süt

    •1.5 bardak şeker
    •1/2 su bardağı sıvı yağ
    •3 yumurta
    •3 bardak un
    • blendırdan tümü geçirilmiş portakal. (Suyu ve kabuğu ile hepsi )
    • kabartma tozu ve vanilya


    Yapılışı:

    1.Yumurtanın beyazlarını ayırıp şeker ile çırpın. Sonra sarılarını da katıp tekrar çırpın. Sonra içine tüm malzemeleri koyup tekrar çırpın. En son parçalanmış portakalı da koyup karıştırın.

    2.Yuvarlak borcamı yağlayıp , unlayıp,  tüm malzemeyi döküp, fırına koyun. 170 derecede yaklaşık 55-60 dk pişecek.

2 yorum:

  1. zuzuların annesi dedi ki...

    Nilaycım maşallah ne de güzel kabarmış,harika görünüyor:)
    Sen neden kullanmadın bilmiyorum ama,şu silikon kek kalıplarını hiç sevmedim ve kullanmıyorum ben,kek sanki plastik kokuyor gibi geliyor bana:( Muck.

  2. Tijen dedi ki...

    Kek çok güzel Nilay'cığım ama alttaki börek daha da güzel!