• Ispanaklı Mengen Katmeri


    Geçen gün, hani Akşama Ne Pişirelim -6 'da yapmak istediğim krepli yemek vardı. İşte onu o akşam yaptım ve şimdi de tarifini veriyorum. Nefisss bir şey oldu. Bir de kıymalı olsaydı artık nasıl olurdu bilemiyorum. İçinin tarifini hem Oktay Usta'ya göre hem de benim yaptığıma göre vereceğim.

    Krep için : 1,5 bardak süt, 2 adet yumurta, 1/2 çay bardağı sıvı yağ, tuz ve alabildiği kadar un
    Beşamel sos için : 2 su bardağı süt ( Ben biraz daha arttırdım . Biraz sulu oldu ve kenarlardan aktı, süper oldu ), 1 yemek kaşığı dolusu un, 1 yemek kaşığı zeytinyağı, karabiber, bir fiske tuz
    Pırasalı, ıspanaklı iç için : 3 adet yeşil taraflarından pırasa, 1/2 kilo ıspanak yaprağı, 2 yemek kaşığı zeytinyağı, tuz karabiber
    Oktay Ustanın tarifindeki içi için : 250 gr kıyma, 250 gr ıspanak, 2 adet kuru soğan, 3 diş sarımsak,  2 adet domates, tuz , karabiber
    1 yemek tabağı dolusu kaşar

    Yapılışı:
    1. Krep hamuru için süt, yumurta ve yağı çırpın. Unu yavaş yavaş ekleyin. Boza kıvamında olacak. İçine el blandırı daldırıyorum. O zaman pürüzsüz bir hamur elde ediyorum. ( toplam da 7 adet krep çıktı .)
    2. İçi için pırasaları ince ince doğruyorum. Soğan gibi zeytinyağında öldürüyorum. Üstüne yıkadığım doğradığım ıspanak yapraklarını da atıyorum. Tuzunu karabiberini de katıp suyunu çekene kadar pişiriyorum.
    3. Beşamel sos için bir tencereye tüm malzemeyi koyup içine el blendırını daldırıyorum. Muhallebi kıvamında gelene kadar pişiriyorum.
    4. Yuvarlak borcam tepsiye önce bir adet krep, üstüne iç malzemesi, onun üstüne beşamel sos, onun üstüne de kaşar rendesi koyuyorum. Krepler bitene kadar bu şekilde devam ediyorum. En son kalan krebin üstüne beşamel sosu bir güzel boca edip, kaşarı koyup fırına veriyoruz. 170 derecede üstü nar gibi kızarana kadar pişiriyoruz. Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. Betül İnce dedi ki...

    Of of o nasıl bir görüntü öyle lezzet e aynıdır sanırım. Ellerine sağlık.

  2. Adsız dedi ki...

    Sayın blog yöneticisi paylaşımlarınız çok begeniliyor bizde begenmeye devam ediyoruz ofis konteynerı başarılarınızın devamını diler.